A cégek nagy része még nem tudja milyen rendezvényeket akar idén | ||||||
|
||||||
Közel ezer nagyvállalat, vagyis a rendezvényeket tartó megkérdezett cégek fele fogadna szívesen ajánlatot rendezvényszervező cégtől. A PROMO DIREKT piackutató felméréséből az is kiderült, hogy a legsikeresebb produkciók körében nagy sikert arattak a régi idők és napjaink művészei, a könnyű- és komolyzenei műsorok, hazai és külföldi sztárok, a hagyományos bűvész produkciók vagy éppen Bessenyei Péter műrepülő bemutatója.
|
||||||
Dr. Szentirmay László
ügyvezető elmondta, hogy a már negyedik év elején elvégzett kutatás
arányai szinte hajszálra megegyeznek a korábbi eredményekkel. Az
egymilliárdnál nagyobb árbevételű cégek felét, több mint 3.100 vállalatot
kerestek meg, érdeklődve rendezvényszervezői szokásaikról, illetve az idei
tervekről. A Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. vezetője
hozzátette, hogy a korábbi évek listáiról csak azokat keresték meg ismét,
amelyek érdekeltek a rendezvényszervezési területen. Kiderült, hogy a
nagyvállalatok több mint kétharmada szokott különböző rendezvényeket
lebonyolítani. A végül is részletes interjút adó 2.040 vállalat kevesebb
mint a fele fővárosi, további 14 %-a Budapest közeli cég (összesen. 55 %).
|
Menedzsment Fórum mfor.hu
Humoristákkal is feldobható az unalmas céges party 2006. május 4. csütörtök, 10:31
Minden második magyar vállalat szívesen fogadna ajánlatot rendezvényszervező cégtől. A legkedveltebb produkciók a régi idők táncdalénekesei, az illúzionisták, a hazai és külföldi sztárok, vagy éppen egy műrepülő bemutató, derült ki egy friss felmérésből.
A Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. az egymilliárd forintnál nagyobb árbevételű hazai cégek felét - vagyis több mint 3 100 vállalatot - kérdezett meg, érdeklődve rendezvényszervezői szokásaikról, illetve idei terveikről.
A kutatásból kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint kétharmada szokott különböző rendezvényeket lebonyolítani. A részletes interjút adó 2 040 vállalatnak kevesebb mint a fele fővárosi, további 14 százaléka Budapest közeli cég (összesen 55 százalék).
A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezettek mintegy fele tartott tavaly valamilyen fogadást, partyt vagy vacsorát, 28 százalékuk pedig kongresszust vagy konferenciát. A vállalatok negyede kiállítást vagy bemutatót szervezett, 12 százalékuk pedig ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, további 16 százalékuk viszont különböző tréningeket.
A költségvetést illetően a megkérdezetteknek csak a fele válaszolt. A rendezvényt szervezők egyharmada csak kisebb (500 ezer forint alatti) összeggel gazdálkodik, míg 47 százalékuk 500 ezer és 5 millió forint közötti büdzsével kalkulál. Kevesebb mint egyötödük van a felső szegmensben, ezek a vállalatok ötmillió forint feletti összeget is elköltenek egy-egy esemény alkalmával.
Arra a kérdésre, hogy milyen programok arattak nagy sikert a válaszok rendkívül széles skálán mozogtak. A hagyományos produkciók, a bűvészek és régebbi táncdalénekesek (Fenyő, Korda, Kovács Kati) mellett a komolyabb zene, a jazz (Tátrai, Szakcsi), az utóbbi évek hazai sztárjai (Cotton Club Singers, Four Fathers, Charlie, Geszti) továbbá külföldön is ismert előadóművészek (Edvin Marton) arattak nagy sikert.
A jókedvet sokszor az elmaradhatatlan humoristák (Bagi-Nacsa, Irigy Hónaljmirigy, Fábry, Nagy Bandó, Maksa) biztosították. A nem hagyományos produkciók sorában említették modern akrobaták vagy éppen Bessenyei Péter műrepülő produkcióját, és az igényesebb rendezvények végén nem maradhat el a tűzijáték sem.
Menedzsment Fórum mfor.hu
Cikkek: