A cégek nagy része még nem tudja milyen rendezvényeket akar idén  
 
2006. április 28. 12:49
 
 
 

Közel ezer nagyvállalat, vagyis a rendezvényeket tartó megkérdezett cégek fele fogadna szívesen ajánlatot rendezvényszervező cégtől. A PROMO DIREKT piackutató felméréséből az is kiderült, hogy a legsikeresebb produkciók körében nagy sikert arattak a régi idők és napjaink művészei, a könnyű- és komolyzenei műsorok, hazai és külföldi sztárok, a hagyományos bűvész produkciók vagy éppen Bessenyei Péter műrepülő bemutatója.

 

 
 

Dr. Szentirmay László ügyvezető elmondta, hogy a már negyedik év elején elvégzett kutatás arányai szinte hajszálra megegyeznek a korábbi eredményekkel. Az egymilliárdnál nagyobb árbevételű cégek felét, több mint 3.100 vállalatot kerestek meg, érdeklődve rendezvényszervezői szokásaikról, illetve az idei tervekről. A Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. vezetője hozzátette, hogy a korábbi évek listáiról csak azokat keresték meg ismét, amelyek érdekeltek a rendezvényszervezési területen. Kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint kétharmada szokott különböző rendezvényeket lebonyolítani. A végül is részletes interjút adó 2.040 vállalat kevesebb mint a fele fővárosi, további 14 %-a Budapest közeli cég (összesen. 55 %).

A több mint háromezer vállalkozásból az „érdemi” válaszokat tartalmazó adatbázisba azok kerültek, amelyek tavaly vagy tavalyelőtt tartottak nagyobb rendezvényt, vagy az idén terveznek, illetve egyáltalán kérnek ajánlatot. Az ezer „nem érdemi” cég névsora (illetve alap és személyi adatai) is rendelkezésre állnak, hiszen azt is hasznos tudni, hogy kiket nem érdemes megkeresni…

A részletes interjúkból megállapítható, hogy:

  • a rendezvények fajtáját tekintve mintegy felük rendezett tavaly valamilyen fogadást, partyt, vacsorát 28 %-uk kongresszust, konferenciát, negyedük kiállítást, bemutatót, 12 %-uk ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt és 16 %-uk különböző tréningeket.
  • A költségvetést vizsgáló kérdésre a felük válaszolt és ebből kiderült, hogy egyharmaduk csak kisebb összeggel (< 500 e Ft) gazdálkodik, 47 %-uk tartozik a „középmezőny”-be (500 e – 5 mó) és a korábbiakhoz hasonlóan, kevesebb mint egyötödük van a felső szegmensben (ahol > 5 mó Ft-ot költenek).

A PROMO DIREKT megkérdezte, hogy milyen produkciók, látványelemek arattak nagy sikert. A válaszok rendkívül széles skálán mozogtak: a hagyományos produkciók, a bűvészek és régebbi táncdalénekesek (Fenyő, Korda, Kovács Kati) mellett a komolyabb zene, a jazz (Tátrai, Szakcsi) és az utóbbi évek hazai sztárjai (Cotton Club Singers, Four Fathers, Charlie) arattak nagy sikert, továbbá külföldön is ismert előadóművészek (Edvin Marton). A jó kedvet sokszor az elmaradhatatlan humoristák (Bagi-Nacsa, Irigy Hónaljmirigy, Fábry, Nagy Bandó, Maksa) biztosították. A nem hagyományos produkciók sorában említették modern akrobaták vagy éppen Bessenyei Péter műrepülő produkcióját és az igényesebb rendezvények végén nem maradhat el a tűzijáték.

A felmerült nehézségeket említve a legtöbben – csakúgy, mint tavaly - érthetően a szűkös költségvetésre hivatkoztak, de sokan nevezték meg a helyszín kiválasztását és az időegyeztetést is. Fölvetették, hogy a meghívottak sokszor nem jeleznek vissza, így gondot jelenthet az étel és ital, az ajándékok megsaccolása. (Bizony ebben az esetben a szervezőnek vagy egy megbízott szakcégnek érdemes végighívnia a címzetteket és tudakolnia, eljönnek-e és hányan.) A vállalati rendezvényszervezők fölvetettek olyan gondokat is, amelyek indirekt önkritikát jelentettek, például az „érdektelenség”-et (bizony, előzőleg föl kell mérni, hogy egyáltalán van-e rá igény), hogy „saját maguknak kell szervezniük” vagy hogy „nem ismernek rendezvényszervezőket” (bizony utána kell nézniük különböző szaknévsorokban, internetes portálokon, például a www.eventer.hu portálon 5.700 helyszín és mintegy 800 szakcég közül lehet választani…)
Az idei tervekről szólva háromnegyedük mondta azt, hogy lesz nagyobb rendezvényük, 12 % válaszolt nemmel és ugyanennyien még nem tudták. A rendezvények típusa és a meghívottak száma hasonló lesz, mint az előző években. Egyharmaduk közölte, hogy olyan többnapos rendezvényt terveznek, ahol szükséges szállásfoglalás is.

A költségvetési kereteket tekintve a rendezvényt tervező cégek majdnem a fele még nem tudja pontosan az összeget (!), a válaszolók megoszlása viszont szinte ugyanolyan, mint tavaly. Elgondolkoztató, hogy a cégek szervező szakemberei 83 %-ának még nincs konkrét elképzelése az idei rendezvénnyel kapcsolatban, mindössze 6 % jelezte, hogy már pontosan tudja, mit is akar… Ez nagy kihívást jelenthet a szakma cégei, illetve szakemberei számára…
Végül is a megkérdezettek mintegy fele, 962 cég közölte, hogy szívesen fogadnának ajánlatot teljes körű vagy részleges tervezésre, illetve lebonyolításra rendezvényszervező cég részéről, s ezt megerősíti, hogy a válaszoló vállalatok több, mint 95 %-ának nincs kizárólagos szerződése szakcéggel.

Szentirmay László rámutatott, hogy a teljes adatbázisban természetesen valamennyi cég részletes adata megtalálható, s azt különböző szempontok alapján lehet szűrni, csoportosítani.
Benkő András account manager hozzátette, az idei kutatás csak megerősítette, hogy a korábbi hasonlóságok ellenére igencsak képlékeny a rendezvényszervezői környezet. Ezek az új információk segítséget nyújtanak a szervezőknek a még érintetlen vagy könnyen elhódítható piacok célirányos felkutatásában és megszerzésében. Egyúttal pedig a konkurenciával szemben piaci előnyhöz juttatják az adatbázist megvásárló rendezvényszervező céget, továbbá kiszámíthatóbbá teszik a stratégiai tervezést és átfogó képet alkotnak a piac egy jelentős szegmenséről.

 

 

Menedzsment Fórum mfor.hu

Humoristákkal is feldobható az unalmas céges party 2006. május 4. csütörtök, 10:31

Minden második magyar vállalat szívesen fogadna ajánlatot rendezvényszervező cégtől. A legkedveltebb produkciók a régi idők táncdalénekesei, az illúzionisták, a hazai és külföldi sztárok, vagy éppen egy műrepülő bemutató, derült ki egy friss felmérésből.

A Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. az egymilliárd forintnál nagyobb árbevételű hazai cégek felét - vagyis több mint 3 100 vállalatot - kérdezett meg, érdeklődve rendezvényszervezői szokásaikról, illetve idei terveikről.

A kutatásból kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint kétharmada szokott különböző rendezvényeket lebonyolítani. A részletes interjút adó 2 040 vállalatnak kevesebb mint a fele fővárosi, további 14 százaléka Budapest közeli cég (összesen 55 százalék).

A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezettek mintegy fele tartott tavaly valamilyen fogadást, partyt vagy vacsorát, 28 százalékuk pedig kongresszust vagy konferenciát. A vállalatok negyede kiállítást vagy bemutatót szervezett, 12 százalékuk pedig ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, további 16 százalékuk viszont különböző tréningeket.

A költségvetést illetően a megkérdezetteknek csak a fele válaszolt. A rendezvényt szervezők egyharmada csak kisebb (500 ezer forint alatti) összeggel gazdálkodik, míg 47 százalékuk 500 ezer és 5 millió forint közötti büdzsével kalkulál. Kevesebb mint egyötödük van a felső szegmensben, ezek a vállalatok ötmillió forint feletti összeget is elköltenek egy-egy esemény alkalmával.

Arra a kérdésre, hogy milyen programok arattak nagy sikert a válaszok rendkívül széles skálán mozogtak. A hagyományos produkciók, a bűvészek és régebbi táncdalénekesek (Fenyő, Korda, Kovács Kati) mellett a komolyabb zene, a jazz (Tátrai, Szakcsi), az utóbbi évek hazai sztárjai (Cotton Club Singers, Four Fathers, Charlie, Geszti) továbbá külföldön is ismert előadóművészek (Edvin Marton) arattak nagy sikert.

A jókedvet sokszor az elmaradhatatlan humoristák (Bagi-Nacsa, Irigy Hónaljmirigy, Fábry, Nagy Bandó, Maksa) biztosították. A nem hagyományos produkciók sorában említették modern akrobaták vagy éppen Bessenyei Péter műrepülő produkcióját, és az igényesebb rendezvények végén nem maradhat el a tűzijáték sem.

Menedzsment Fórum mfor.hu

Cikkek:

Menedzser Fórum, 06.05.04. Humoristákkal is feldobható az unalmas céges party

Kreatív Online, 2006. május 4. Rendezvényszervezés - Kordától a műrepülésig

Btl.hu Online: A cégek nagy része még nem tudja milyen rendezvényeket akar idén