HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
I. Pálinkakonferencia a budapesti BGF-en
2010.06.09.

Hazánk nemzeti imázsát is meghatározó ital lehet a pálinka 5-6 éven belül az utóbbi évek marketingaktivitásának köszönhetően. A cél egyelőre az, hogy itthon kedveltté váljon, és mind többen ismerjék meg azon értékeit, amelyek megkülönböztetik más szeszesitaloktól - hangzott el "A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások" címmel a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kara által szervezett pálinkamarketing konferencián. A tanácskozás nem titkolt célja volt, hogy a főiskola Kereskedelem és Marketing Intézetének a valódi pálinkák ismertségét, a magyar vásárlók preferenciáit, szokásait vizsgáló közel 1500 fős kvantitatív kutatásán keresztül ötleteket adjon a pálinkafőzdék és az ágazat marketingstratégiájának megalapozásához. A BGF által elvégzett felmérésből kiderült, a megkérdezettek közül sokan még mindig egy kalap alá veszi a pálinkákat a pálinka jellegű italokkal, például a mézes pálinkákkal. Vannak, akik még nem tudják, hogy az igazi pálinka semmiféle egyéb anyagot nem tartalmazhat – még mézet sem. Mindezek ellenére a mérések szerint határozottan növekszik a valódi pálinkák ismertsége. A hazai pálinkafőzdék csak akkor működhetnek sikeresen, ha követik a fogyasztói igényeket - emelte ki előadásában dr. Totth Gedeon, a kutatás vezetője. Az ágazat gazdaságossági sikerének egyik letéteményese az értékesítési stratégia meghatározása – hangsúlyozta a BGF oktatója – ehhez azonban a pálinkával kapcsolatos attitűdök, ismeretek, elvárások alaposabb ismerete szükséges.
    A vásárlási szokásokat döntően az íz és a márkával kapcsolatos ismeretek határozzák meg, a kevésbé ismert termékek estében azonban a címke, annak informatív jellege és a gyümölcs fajtája a döntő tényező, így utóbbi vizuális kiemelése különösen fontossá vált. Emellett azonban nagyon fontos a vásárlás célja, amely nagymértékben befolyásolja a költési hajlandóságot. Legtöbbet akkor vagyunk hajlandók a pálinkára költeni, ha ajándéknak vásároljuk. Fogyasztani leginkább ünnepi alkalomkor, vagy családi, baráti összejövetelen fogyasztjuk, otthon, családtagnál, vagy barátoknál. A fogyasztók döntő többsége már most is valódi magyar terméknek, Hungarikumnak tartja a pálinkát. Elsősorban a régóta jól ismert ízeket szeretjük: a szilvát, a barackot és a körtét. A fogyasztóknak elég határozott képe van az „ideális” pálinkáról: kellemes, gyümölcsös ízű, lágy és zamatos. 
    „Kis ország nemzeti italaként nehezen törhet be a pálinka a nemzetközi piacra. A közösségi marketingaktivitás eredményeként várhatóan jelentősen emelkedni fog a pálinka iránti érdeklődés hazánkban” – emelte ki dr. Totth Gedeon, a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője. (Forrás: 168 Óra - online, 2010.06.09.)