Archív rendezvények -> A meggyőzés művészete

A meggyőzés művészete
Időpont:2014.04.02.->2014.04.02.
Helyszín:
Szervező: HVG Kiadói Zrt.

Elérhetőség:
Cím: 1037 Budapest, Montevideo u. 14.
Web: www.hvg.hu
E-mail cím:

  • Az egyetértés elve – a magyarázás kerete

Melyek azok a tények, amelyeket egyértelműnek tekint a beszélő és a hallgatóság? Hol és hogyan fektessük le ezeket a tényeket? Hogyan segítsünk, hogy egyértelműek legyenek? A magyarázás keretének segítségével könnyebben lesz értelmezhető az üzenetünk, a magyarázatskála pedig segít behatárolni a hallgatóság érdeklődését és kompetenciáját. Ha a skála lején helyezkednek el a hallgatók, könnyen érthetőnek kell lennie a magyarázatnak, míg ha a végén, akkor az előadás szakmai jellege kell, hogy kidomborodjon.

  • A megértés és a bevonódás kulcsa – a megfelelő kontextus

A magyarázatskála segít a megfelelő kontextus, és a hozzá passzoló forma meghatározásában. A kontextus is a mindennapi nyelvhasználat része, és nagy szerepet játszik abban, hogy egy gondolat, tény vagy történet érthetőbbé, hasznosabbá váljon. A kommunikáció alapvető és a magyarázat meghatározó eleme, amely hitelessé teszi a beszélőt. A szeminárium során bemutatjuk, hogy a különböző jellegű magyarázatokhoz és személyiségekhez milyen kontextus illik.

  • Az üzenet tömörítése – a lényeg 1–5 mondatban

Sokan szenvednek időhiányban, míg az információdömping hatalmas. Ha csak egyetlen mondattal lehet összefogni a projekt, termék, vagy videó lényegét, akkor melyik az az egy mondat? Gyakorlattal és példákkal segítünk, hogy minden résztvevő könnyebben meghatározza a lényeget. 

  • A vizuális gondolkodás szerepe – Dan Roam 6x6-os szabálya

Miért érdemes vizuális elemeket használnunk magyarázatainkban, és mely vizuális eszközök (képek, grafikák, illusztrációk, diagramok) lehetnek a legmegfelelőbbek bizonyos helyzetekben?

A gondolatok egy részét az átlagember csak vizuális elemek segítségével érti meg, amelyek megfoghatóvá és felidézhetővé teszik számára az elgondolást. De a vizuális gondolkodás nem csupán a gondolatok megjelenítésére fókuszál, hanem a problémamegoldást is előtérbe helyezi. Dan Roam szerint bármely problémát érthetőbbé lehet tenni egy képpel, és akármilyen kép megalkotható ugyanazokkal az eszközökkel és szabályokkal. 

  • Az emlékezetesség titka – a történet ereje

Hogyan tegyük felejthetetlenné az üzenetünket? Mikor és hogyan segít a történet, a megszemélyesítés és a szórakoztatás? Hogyan használjuk hatásosan a szavakat? A Common Craft 10 tanulságának segítségével megtervezhetjük, hogyan tegyünk érthetővé bonyolult elképzeléseket. 

A résztvevők a program során interaktív gyakorlatok segítségével mélyíthetik el tudásukat. 


További információ