08:20 - 08:50 Érkezés, regisztráció, welcome kávészünet
08:50 - 09:00 Köszöntő az IIR és az elnök részéről
A nap levezető elnöke: Erdélyi Péter, Ügyvezető elnök, Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
09:00 - 09:20 A Hungaroring és a vezetéstechnikai tanpálya rövid bemutatása
Hungaroring, mint?
- közlekedésbiztonsági központ
- rendezvényhelyszín
Eladó: a Hungaroring Sport Zrt. képviselője
Az előadást sorsolás követi
A felajánlott ajándékokat a Hungaroring és a Tanpálya biztosítja résztvevőink számára.
09:20 - 09:45 TCO elemzés: előny-hátrány elemzés részletességének csapdája
- Milyen az ideális beszerzés definíciója?
- A gyári számítások mennyivel térnek el a valós fogyasztástól? Katalógus-adatok vs. hétköznapi körülmények.
- Milyen hatással lehet a cégautó használati szabályzat a teljes költségre?
- Melyik autótípust érdemes üzemeltetni? Hogyan alakulnak a költségek, a javítás?
- Milyen szoftveres támogatás létezik erre?
- Mit érdemes ilyenkor vizsgálni? Beszerzési ár, lízingelés vagy saját kezelés, szerviz, szervizben eltöltött átlagos idő, karbantartás, műszaki vizsga, adózás, kiegészítő eszközök, típus-történet, futásteljesítmény, stb.
- Mikorra lódul meg az egyes típusoknál a karbantartási diagram? Átlagosan mennyi km után jönnek a meghibásodások, meddig gazdaságos üzemeltetni?
- Érdemes garanciaidő után autót bérelni?
- Saját tulajdon esetén mikor érdemes túladni az autón?
- Van-e valami benchmark, standard, amire az összes autógyártó használhatna?
- Várhatóan mennyiért tudom eladni a szándékolt futásteljesítmény végén?
- Van-e létjogosultsága egy hiteles összehasonlításnak?
- Melyek a gyári normák buktatói az üzemanyaköltség-számításnál?
- Hogyan lehetne minimalizálni a veszteséget?
Előadó: Kiss Lajos, flotta koordinátor, MO-LA-TAN Kft.
09:45 - 10:10 Maradványérték-számítás
- A szerződéskötés során pontosan mit foglaljanak magukba az egyes maradványérték-számítási tételek?
- Várhatóan mekkora költség hányadot fog jelenteni a maradványérték elszámolás a teljes költségre tekintve?
- A bérlő tudja-e befolyásolni a maradványértéket? Hogyan, milyen eszközökkel?
- Maradványérték elszámolás vagy fix maradványérték? Kinek melyik a kifizetődőbb?
- Hogyan alakul ki a maradványérték, amit a piac és a lízingcég meghatároz?
- Mi van az életciklus végén? Ki végzi a számítást? Mennyire független ez a személy?
- Hogyan tudok érvelni, hogy milyen állapotban van az autó? Kaphatok-e valóban pártatlan értékbecslést?
- Miért van a szerződésben az elfogadott rongálódás, ha ezt a lejárati idő végén mégsem veszik figyelembe? Tényleg létezik az elfogadott kopás, amortizáció? Vagy mindegyik autót új állapotra kell hozni? Hogy van ez a valóságban?
- Milyen szempontok alapján határozzák meg a piaci árat?
- Mit garantál a maradványérték?
- Mi történik, ha magasabb áron értékesíthető a gépjármű, mint a maradványérték?
Előadó: Horváth Gábor, Gépjármű üzemeltetési vezető, E.ON Gazdasági Szolgáltató Kft.
10:10 - 10:35 Költségoptimalizálás fejlett kártyakontroll és minőségi üzemanyagok segítségével
Előadó: a felkérés folyamatban van.
10:35 - 11:15 Kávészünet
Esettanulmány
11:15 - 11:40 Nemzetközi Flottamenedzsment kihívásai
- Kinek és miért jó a regionális/globális szintű flottamenedzsment?
- Globális flottastratégia és Car Policy kialakítása
- Ország specifikus sajátosságok figyelembe vétele, kivételkezelés helyi szinten
- Összhangba hozhatóak a helyi és a regionális/globális flottaérdekek?
- Milyen kihívásokkal találkozik egy nemzetközi és egy helyi flottamenedzser?
Előadó: Littner Tamás, Europe, Middle-East, Africa (EMEA) Car Program Manager, CITIBANK International Ltd.
11:40 - 12:00 Járműüveg javítás bárhol, bármikor, az Ön igényeihez igazodva
Előadó: a felkérés folyamatban van.
12:00 - 12:20 Flotta biztosítások, a cégemre szabva
- Milyen szempontokat szükséges figyelembe venni a tendereztetés során?
|
- Melyek a vállalat, a bróker és a biztosító legfontosabb feladatai?
- Milyen tartalmi és formai követelményeknek kell megfelelnie a biztosító tendernek ahhoz, hogy a legjobb szolgáltatást nyerje meg a vállalat?
- Érdemes-e alkuszcéget bevonni a folyamatba?
Előadó: a felkérés folyamatban van.
12:20 - 12:40 Járműkövetés, üzemanyagszintmérés a legmodernebb eszközökkel Előadó: a felkérés folyamatban van.
12:40 - 13:00 Egy sikeres együttműködés története
- Hogyan jött létre az együttműködés a SEAT és Cseh László között?
- Milyen tényezők játszanak szerepet egy szponzor megválasztása során? Miért éppen a SEAT?
- Környezete befolyásolja-e, kap-e visszajelzést a szponzor megválasztása során? Támogatták-e, hogy a SEAT mellett kötelezze el magát?
- Milyen szempontok szerint konfigurál egy autót, van-e beleszólása, hogy milyen extrákkal szereljék fel az autót, vagy az importőr dönti el?
- Jelenleg milyen modellt vezet és miért e mellett döntött?
Beszélgetés a SEAT márka képviseletében Cseh László Világ- és Európa bajnok, ötszörös olimpiai érmes úszóval
13:00 - 14:00Ebédszünet
14:00-15:00 Élményvezetés és bemutató
Kerekasztal-beszélgetés
15:00 - 15:30 Ringbe száll az operatív lízing és a saját kezelés
- Melyek a lízingelés és saját kezelés kockázatai? Pro és kontra!
- Költségként vagy beruházási keretként érdemes elszámolni? Hogyan érdemes ezeket lekönyvelni, hogy a lehető leggazdaságosabb legyen? Milyen stratégiát érdemes kialakítani?
- Mely kritériumok alapján folyjon a beszerzés? Milyen időzítéssel, mekkora időtávon érdemes gondolkodni, van-e preferált időszak az autók cseréjére?
- Hogyan lehet a kiválasztás előtt auditálni a lízingcéget?
- Milyen időtávra és futásteljesítményre béreljünk?
- Melyek a kifizetődő szolgáltatások a gépkocsik lízingelésekor (assistance, gumi csere, flotta management, üzemanyagkártya, stb.)?
- Mekkora az az autómennyiség ahol már érdemes lenne váltani a lízingformák között?
- Milyen adminisztratív szolgáltatásokat tudnak nyújtani a lízing cégek? Lehet-e ezzel létszámot megtakarítani a lízingbevevőnél?
- Hogyan küszöbölhetőek ki a lízingszerződésben található rejtett tételek?
- Melyek a flottakezelő cégekkel szemben támasztható ellenőrzési, felügyeleti pontok?
- Mire figyeljünk egy átadás-átvételnél, hogy megelőzzük a későbbi konfliktust?
- Milyen költségek lesznek a szerződés lejártakor és miket számlázhatnak ki ilyenkor? Milyen extra tételeket akarhat a lízingpartner kifizettetni? Melyek a Forint és az Euro alapú konstrukciók közötti különbségek?
- Hogyan határozzák meg a lízingcégek az inflációs rátát, milyen módszerrel aktualizálják az árakat, hogy ez kellő fedezetet termeljen? Miként határozzák meg az alkatrészárakat a lízing idejére?
- Milyen háttér- / mellékszolgáltatásokat biztosít a lízingcég? Hogyan kivitelezhető ez a saját flottánál? (pl.: szervizszerződések, biztosítási ügyintézés stb.)
Moderátor: a felkérés folyamatban van.
Résztvevők:
Littner Tamás , Europe, Middle-East, Africa (EMEA) Car Program Manager, CITIBANK International Ltd.
Pandur Imre, független flottamenedzser
15:30 - 16:00 A jövő technológiája: az elektromos és hibrid autók
- Hogyan működik az elektromos és hibrid technológia?
- Merre tart az e-autózás? Mekkora ezek beruházási értéke és megtérülése?
- Hogyan lehetne a penetrációt növelni?
- TCO számítás: mennyivel drágább az egy autóra jutó beruházási- finanszírozási- és üzemeltetési költség? Mekkora a káros anyag kibocsájtásuk?
- Hogyan lehetne megfeleltetni az üzleti célú felhasználásra? Hogyan működhetnének ezek a gyakorlatban?
- Mekkora az egy feltöltéssel megtehető távolság? Milyen szabályzókkal növelhető az elektromos töltőállomások száma?
- Érték vagy költség a környezet tudatos elektromos autózás?
- Várható-e az állam és az Európai Unió részéről egy ösztönző rendszer kialakítása? Várhatóak-e adótámogatások?
- Mekkora az elektromos és hibrid autók az értékvesztése?
- Mennyi ideig használható az akkumulátor és milyen költségvonzatai vannak ezek cseréjének?
Előadó: Stekl László, elnök, Magyar Elektromobilitás Szövetség
16:00 - 16:20 Záró kávészünet
16:20 - 18:00 Élményprogram
|