HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
2011 legbarátságosabb szállodái
2012.03.23.

Mit akar az utazó? Mire vágyik akkor, amikor egy hétvégére, vagy hosszabb időre belföldre utazik? Minden szálloda ezt a kérdést kutatja, ha a vendégeit elégedettebbé szeretné tenni, és az egyszeri utazóból törzsvendéget szeretne csinálni. Több, mint 8.000 ember bevonásával valósult meg egy átfogó felmérés, amelynek egyértelmű eredménye az lett, hogy az utazók számára a legfontosabb érték nem más, mint a barátságosság. Ezt a kutatásban résztvevők 71%-a emelte ki! A kutatás után indult el "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2010 Verseny", melyben közel 90.000 utazó szavazott arra, hogy mely szálloda személyzete volt hozzá a legfigyelmesebb, és a legbarátságosabb a 2010-es évben. Az első a balatonalmádi Ramada Hotel & Resort Lake Balaton lett 13.841 szavazattal, alig párszázzal megelőzve a Hotel Sopront (13.382), míg a 3. a Kék Duna Wellness Hotel lett (10837).
    Balla-Seethaler Tamás (Ungarn-Info Bt.) az MTI-nek elmondta, hogy a több magánszemély kezdeményezte versenyt az idén második alkalommal szervezték meg. A szállodákra március 20-ig összesen négy honlapon lehetett szavazni. A közlemény szerint a MenDan Thermal Hotel & Aqualand 11.420 szavazatot kapott, az ugyancsak négycsillagos Hotel Karos Spa superior 7.085 -öt, a harmadik Hotel Eger superior & Park pedig 4.568-at. A kisebbeknél a Kék Duna Wellness Hotel 10.375-öt, a Hétkúti Wellness Hotel 10.040-et, a Polgár Pince Panzió pedig 6.792-t. 
    A szervezők szerint a versennyel idén is a hazai turizmus erősítése, a szállodaipar és a vendéglátás „imidzsének” javítása volt a cél. Biztosak benne, hogy ha az utazni vágyók megtapasztalják az odafigyelést, akkor sokan választják a belföldi hoteleket, a külföldi utazás helyett.
A verseny ötletgazdája, Csobota-Kis Árpád a Barátságos Szállodák Nagykövete (kisutazas.hu) rámutatott: "hiszünk benne, hogy a verseny segítségével megváltoztathatók azon negatív minősítések, amelyeket például a World Economic Forum fogalmazott meg, amikor a 2011-es jelentésében kiemelte, hogy a hozzáállás, a vendégszeretet és a képzettség miatt nem kiemelkedőek Magyarország adottságai” (Forrás: Eventer.hu, HVG.hu / MTI, 2012.03.22.)