A Nemzeti Turisztikai Marketingterv bemutatásán Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes kifejtette, hogy a fesztiválok, nagyrendezvények, a wellness turizmus és a Balaton mint termékek elsősorban a szomszédos országokban, illetve Csehországban, Lengyelországban és Németországban jutnak kiemelt szerephez.
Ugyanakkor a MICE az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Svájcban, a Benelux országokban és az USA-ban kerül fókuszba, míg a gyógyturizmus Ausztriában, Németországban és Oroszországban jelenik meg hangsúlyosan. A külképviseleteken a B2B piacokon elsősorban a szakmai programokon keresztül valósul meg a marketingkommunikáció. Ilyen piacok: USA, Észak-Európa, Benelux országok, Írország, Izrael, Japán, Kanada, Kína, Oroszország, Portugália, Spanyolország, Ukrajna
Az aktivitások prioritás szerinti sorrendje a B2B piacokon: szakmai tanulmányutak szervezése Magyarországra; szakmai együttműködések: közös promóció;
workshopok, road show-k: cél új területek és partnerek bevonása az értékesítésbe, illetve hazai szolgáltatók és külföldi partnerek összehozása; szakmai vásárokon való részvétel; szakmai továbbképzések nyújtása.
A hivatásturizmus, a MICE területén a Magyar Kongresszusi Iroda (MKI) a nemzetközi konferenciák számának 2-4%-os növekedését várja 2013-ban, az előző évhez képest. A hivatásturizmus élénkítése érdekében az MKI bővíti eszköztárát, új konferencia nagyköveti programot dolgoz ki, folytatja a nemzetközi tudományos kongresszusok felkutatását, külföldön MICE image kampányt bonyolít le és maximálisan kihasználja a nemzetközi konferenciákra elnyerését célzó pályázati lehetőségeket. Kiemelt figyelmet fordít a tudományos élet, az egészségipar, a kutatás-fejlesztés, az orvostechnológia és a gyógyszeripar területére. A MICE tevékenység kiemelt célpiacai 2013-ban: Nagy-Britannia, Franciaország, Észak-Európa, USA, Németország és Svájc. Ezeken a piacokon az MKI a külképviseleti hálózat bevonásával számos értékesítési- és marketingakciót tervez.
Az MKI több jelentős konferencia, szakmai rendezvény Magyarországra hozatalában vállalt szerepet 2012-ben is, melyek közül jelentőségénél fogva kiemelkedik a Routes Europe konferencia, melyet 2013 májusában Budapesten rendeznek. A légitársaságok és repülőterek éves nemzetközi seregszemléje azért is nagyon fontos, mert a nemzeti légitársaság megszűnésével épp a MICE szegmens került nehéz helyzetbe.” – hangsúlyozta Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes. (Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség, 2012.11.28.) |