November 20-án a SYMA Rendezvénycsarnok adott helyt az őszi közgyűlésnek, amelyen a júniusi tisztújító közgyűlés választási vitája miatt az elnökség új, hetedik tagjának választották Vaskó Tündét, a Visualpower Kft. marketing igazgatóját. Éles vita volt a Szervezeti és Működési Szabályzat korszerűsítéséről, különösen a tagfelvétel elektronikus módszeréről, illetve a közgyűlésen történő kizárólagos lehetőségéről volt ellentét. Végül is az előbbi került túlsúlyba a szavazás során. Ugyancsak éles felszólalások voltak arról, hogy lehessen-e a közgyűlésen is jelöltet állítani az elnökség választásakor (ami lehetőséget nyújtana a helyszíni hangulat befolyásának...), vagy csak előzetesen, elektronikus jelöléssel és alaposabb előkészítéssel lehessen jelölni. Végül itt is az elektronikus (e-mailes) jelöltállítás került túlsúlyba, de a MaReSz közgyűlés úgy döntött, hogy a következő, jövő tavaszi közgyűlésen ismét előtérbe kerül az SzMSz és az Alapszabály korszerűsítése. (Forrás: maresz.hu és Eventer, 2013.01.19.)
MaReSz Nap
2013. március 19. kedd
Helyszín: Larus Étterem és Rendezvényközpont (Budapest, XII. Csörsz u. 18/b)
Tervezett program:
8:30-9:30: Regisztráció, kiállítás
9:30-9:35: Köszöntő, MaReSz-Díj átadás
9:35-13:00: Plenárisok és pódiumbeszélgetések
9:35-9:55: Magyarország, mint konferenciahelyszín nemzetközi szemmel - Hogyan látják nemzetközi szemmel Magyarország szerepét, helyzetét, mit várnak egy adott desztinációtól, melyek a többi országban tapasztalt trendek, nálunk mit tapasztaltak, stb.
9:55-10:15: Pódiumbeszélgetés a témáról több meghívott résztvevővel, moderátor segítségével.
10:15-10:35: Tükör a magyar rendezvénypiacról - Egy nemzetközi ügynökség igazgatójának véleménye a hazai és nemzetközi helyzetről, trendekről, alkalmazható lehetőségekről, innovatív megoldásokról.
10:35:10:55 Pódiumbeszélgetés a témáról több meghívott résztvevővel, moderátor segítségével.
10:55-11:15: kávészünet
11:15-11:35: Konkrét lépések a hazai rendezvények támogatására - A Turizmus Zrt. képviselőjének előadása. Adatokkal, statisztikákkal alátámasztott előadás arról, hogyan kampányol a Turizmus Zrt. országunk rendezvényiparáért nemzetközi színtéren, általában kik érdeklődnek irántunk, mire kérnek ajánlatot, mely szempontok fontosak, hány valósul meg, stb.
11:35-11:55: Pódiumbeszélgetés a témáról.
11:55-12:15: Helyszínmustra – a rendezvényhelyszínek piaci helyzetéről – átfogó körkép, áttekintés, innovatív helyszínek, kreatív ötletek. Mi a jelenlegi helyzet, problémák, és rendezvénytípusonként mire volna igény (érintve a szállodák, magán- és állami szektor, konferenciaszervezők igényeit, szempontjait).
12:15-13:00: Szervezők vs. beszállítók – pódiumbeszélgetés minden tagozat bevonásával.
13:00-14:00: ebédszünet
14:00-16:15: Szekció ülések
A szekció ülések egymással párhuzamosan, fél órás előadásokkal váltják egymást. Minden téma elején egy rövid előadást hallhatunk, majd lehetőség nyílik a kérdések, észrevételek, gondolatok megvitatására. A témákkal kapcsolatosan itt is jó volna, ha a tagozatvezetők már előzetesen gyűjtenének a tagjaiktól kérdéseket, felvetéseket, problémákat, amelyekről mindenképpen szeretnének hallani az adott előadáson.
14:00-14:30 |
Az IT forradalma a rendezvényszervezésben – legújabb telefonos alkalmazások, online megoldások, beléptető rendszerek, regisztrációs ötletek, stb. |
Épületfestés és objektum mapping (avagy fantasztikus 3D animációk a rendezvényszervezésben) |
14:30-15:00 |
Az eseménykommunikáció legfőbb trendjei – online és helyi kommunikáció, trendek a rendezvények kommunikációjában
|
A szerzői jog kérdése |
15:00-15:15 |
kávészünet |
15:15-15:45 |
Innovatív gasztronómiai megoldások a rendezvényeken
|
Mindent a reprezentációs adóról - tudnivalók, szabályok, változások |
15:45-16:15 |
Arculattervezés dekorációval - újszerű dekorációs megoldások a rendezvényeken
|
Rendezvénybiztonság a gyakorlatban |
17:00-18:00: Közgyűlés
|