Nagy érdeklődés kísérte a múlt héten zajló EIBTM (Exhibition Incentive Business Travel Market) kiállítást, amelyet nemcsak az új helyszín, hanem a spanyol király személyes látogatása is a figyelem középpontjába állított. Első ízben adott otthont idén Barcelona a világ egyik legnagyobb kongresszusi és incentive vásárának, az EIBTM-nek. A spanyolok rendkívül nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy ők lehetnek a sikeres rendezvény új házigazdái, amit mi sem bizonyít jobban annál, mint hogy János Károly király személyesen is megtisztelte a kiállítást. A vásár tájékoztatója szerint ezúttal több mint 5000 szakmai látogató és 100 országból közel 2000 kiállító vett részt a rendezvényen. A szervezők által korábban elindított Szakmai Vásárló (Hosted Buyer) Program keretében pedig 2500 szakmai vásárló kereste fel a standokat. A magyar standon - ami kitűnő központi helyen, közvetlenül a spanyol stand mellett került felállításra - összesen 13 hazai kiállító képviselte Magyarországot. Az egymást követő szakmai vásárló csoportokat, rövid Magyarország-prezentációval fogadták a házigazdák, a stand közepén speciálisan erre a célra kialakított előadói térben. A Magyar Turizmus Rt. marketingtevékenységében a négy kiemelt termék egyike a konferencia- és incentive turizmus. Nagy sikere volt továbbá a Magyar Turizmus Rt. által nemrégiben kiadott MICE-CD-nek, amely átfogó képet ad a magyarországi konferencia-helyszínekről, szervezőirodákról és incentive programlehetőségekről. A spanyol beutazó forgalom jelentős mértékben növekedett az év első kilenc hónapjában. Szeptemberig összesen 102 ezer spanyol vendég fordult meg a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 27 százalékkal volt több, mint a 2003-as év azonos időszakában. Az egyre bővülő légi összeköttetéseknek köszönhetően további növekedés várható erről a piacról. |