HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Ismét lesz reklámkonferencia
2005.06.23.

A nemzetközi reklámok magyar adaptációja és a reklámügynökségi tevékenységek integrációja lesz a XIII. országos reklámkonferencia fõ témája - jelentették be a szervezõ Magyar Reklámszövetség (MRSZ) vezetõi Budapesten.
A szeptember 27-én kezdõdõ, Reklámtorta 2005 címmel zajló tanácskozást szokás szerint Egerben rendezik meg. A kétnapos szakmai konferencia címe az MRSZ 30. jubileumára utal - mondta Leveridel Ádám, az MRSZ elnöke.
A konferencia menetét ismertetve elmondta: a délelõtti plenáris ülések után délutánonként különbözõ szekciók várják a résztvevőket. Elõadást tart többek közt Kóka János gazdasági miniszter, Nagy Imre, Eger polgármestere és Kovács György, az ORTT elnöke. A hét szekcióban magyar nagyvállalatok reklámszakemberei beszélnek az ügynökségek kreativitásáról, a tevékenységek integrációjáról és a vállalatok társadalmi szerepvállalásáról, valamint ezek média-megjelenési problémáiról. Az MRSZ májusi közlése szerint 2004-ben összesen 154,7 milliárd forintot költöttek reklámra, egy évvel korábban ez a szám meghaladta a 134 milliárd forintot. A szövetség vizsgálata szerint a reklámbevételek tavaly listaáron 20 százalékkal nőttek.
Hargitai Lilla, a MRSZ fõtitkára elmondta: a reklámügynökségek stratégiai váltás elõtt állnak. Ennek fõ irányát a multinacionális vállalatok reklámjainak magyar piachoz való igazítása, az ügynökségek és megrendelõk újítási készsége képezi. Hangsúlyozta: a manapság tapasztalható "nagy reklámzajban" az ügynökségeknek új, alternatív eszközöket kell találniuk a fogyasztók elérése érdekében. A konferencián, melyre mintegy 500 résztvevõt várnak, tisztázni kívánják az integráció fogalmát. Mint ismertette: egyre több reklámcég vállalja fel egyes vállalatok teljes termék és média-megjelenését, PR-tevékenységét, az ilyen integráció minõségét és hatékonyságát azonban nem mindig tudják biztosítani.
Az õszi konferenciának immár negyedik alkalommal helyet adó Eger városában a közönség számára reklámfotó- kiállítást és reklámfilm-vetítést tartanak.