HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Pályázat, vagy kollektív kiállítás?
2007.02.28.

Egy-egy seregszemle kollektív kiállítói közé pedig az ITDH által pályázati rendszer keretében kijelölt kiállításszervezőn keresztül lehet bekerülni. Jellemző módon a magyar kollektív standokon elsősorban kis- és középvállalkozások vesznek részt kiállítóként. Természetesen multinacionális cégek is megjelennek ügyfeleik között: ezek a partnerek - általában a kereskedelemfejlesztési pályázati rendszer keretében - egyéni standokon történő megjelenéshez kérnek támogatást. A ProWeintól a SALIMA-ig Jelentős érdeklődés mutatkozik a hazai kiállítók körében a düsseldorfi és a brnói szakvásárok iránt, amelyekre a BD-Expo Kft.-a keresztül jutnak el a magyar cégek. E két város rendezvényei elsősorban azért népszerűek, mert kitűnő infrastruktúrával rendelkeznek, így minden feltétel adott ahhoz, hogy a résztvevők a kiállításra, a szakmára, az informácíókra és a piacra koncentrálhassanak. Miután mind a Düsseldorfban, mind pedig a Brnóban megrendezett kiállításokra kizárólag szakmai látogatók léphetnek be, így azok, akik felkeresik a magyar standokat, kivétel nélkül kereskedők, vagy más, a magyar cégek termékei iránt érdeklődő szakemberek. Számos élelmiszer-ipari és -kereskedelmi rendezvénynek ad otthont a Messe Düsseldorf kiállítási központ. Hazánkban is jól ismert például a borok és szeszes italok nemzetközi szakvására, a ProWein, a tej és tejtermékek kategóriája szerepel az InterMopro tematikájában, az InterCoolon a legújabb mélyhűtött termékekkel, míg az Inter Meaten húsokkal és húskészítményekkel ismerkedhetnek meg a látogatók. Az EuroShop a kiskereskedelem népszerű világvására, az EuroCIS a kereskedelmi információ- és biztonságtechnika tematikáját öleli fel, az Interpack pedig a csomagológépek, csomagolóanyagok és édesipari gépek világvására. A ProWein kiállításon rendszeresen mintegy húsz magyar cég vesz részt a BD-Expo által szervezett 140-160 négyzetméteres közösségi standon. Az InterCool és az InterMeat 100-120 négyzetméteres magyar közösségi standja minden évben körülbelül tíz magyar céget vonz. A háromévenként megrendezésre kerülő EuroShopon pedig rendszeresen öt-nyolc magyar cég állít ki egyénileg. A Veletrhy Brno rendezvényei közül kiemelkedik a SALIMA nemzetközi élelmiszer-ipari szakvásár, az MBK nemzetközi malomipari, sütő- és cukrászipari kiállítás, a Vinex nemzetközi borvásár, valamint az EmbaxPrint nemzetközi csomagoló-, papír- és nyomdaipari seregszemle. A SALIMA-a és a Vinexen több mint tizenöt éven keresztül hazánk közösségi standdal vett részt, tavaly azonban az AMC támogatásának hiányában csökkent a magyar részvétel: 40 négyzetméteren csupán hat magyar cég jelent meg egyéni kiállítóként. A BD-Expo tapasztalatai szerint az élelmiszer-ipari cégek az elmúlt kéthárom évben szinte kizárólag azokon a szakvásárokon vettek részt, amelyeket az AMC támogatott. Holott ez a többi iparágra egyáltalán nem jellemző, még a mezőgazdasági technikára sem. Rekordszámú résztvevőt vártak idén a frissárukereskedelem vezető vásárának szervezői, hiszen a tavalyi 1161 kiállítóval szemben idén 60 ország több mint 1850 kiállítója töltötte meg a berlini vásárvárost. A nagy érdeklődésre való tekintettel először nyitották meg a 25-ös, mintegy 7500 nm-es pavilont is, ahol az amerikai kontinensről érkezett kiállítók mutatkoztak be. A 2007-es kiállítás partnerországa Hollandia volt, így kiemelt helyet kaptak az északi ország termékei. A vásárt kísérő szakmai programokban idén sem volt hiány; a megnyitó előtti napon került sor az immár hagyománnyá vált zöldség-gyümölcs fórumra, míg a vásár alatt az érintettek olyan égető kérdéseket vitattak meg mint például a diszkontok jövője vagy a biotermékek piaca. 2007.02.16. Forrás: Mai Piac