HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
A "cannes-i oroszlánok" története
2006.05.17.

Patinás, mégis rugalmas

Az elmúlt évek folyamán a reklámszakma és az ipar változásával időszerûvé vált a kategóriák megváltoztatása is. 1967-ig a kategóriák alapját a filmek hossza, az elkészítés milyensége határozta meg, ám 2005-től a kategóriákat termék- és szolgáltatáscsoportok szerint osztják fel. 1994-ben megalapították a Fiatal Kreatív-díjat, 1998-ban pedig új kategóriát hoztak létre az online kommunikációnak Cyber Lion néven. Hét éwel ezelőtt indult útjára a Media Lion, és a direkt marketing térhódításának köszönhetően 2002-ben a Lions Direct.

2005-ben újabb kategóriával bővül a paletta, nevezetesen a Radio Lionnal. Ennek a folyamatos fejlődésnek köszönhetően mára a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál a világ legrangosabb szakmai összejövetelévé vált. Kategorikus díjeső

A filmek versenyében a kategória győztesei között a Grand Prix, az Arany-, az Ezüst- és a Bronzoroszlándíjak kerülnek kiosztásra. Az Outdoor & Press-jelöltek közé kifejezetten valamely magazin, újság, hirdetőtábla számára készített alkotások nevezéseit várják. 2002-es első szereplése óta a direkt marketing abszolút részévé vált a Cannes-i fesztivál hetének.

A "Lions Az v. RMB Hun ary Award győztesei 200-ben Film kategória: 1. helyezett: Akció-NXS - RTL Klub - "Mozi, Filmes Image" (szpot) 2. helyezett: McCann Erickson - Dohányzásellenes kampány - Dohányzásellenes kampány (szpot) S. helyezett: Lowe GGK - Matáv Analóg Vonal - "Iskolakezdés" (szpot) Outdoor, Indoor & Press kategória: 1. helyezett: DDB Budapest - Volkswagen Polo " Shell" (outdoor hirdetés) 2. helyezett: DDB Budapest - Volkswagen Golf - "Spiderman" (outdoor hirdetés) 3. helyezett: Leo Burnett Budapest - Magyar Táncmûvészeti Főiskola - "Fiúkat keresünk" (press hirdetés

Direct" együtt osztozik a rivaldafényben a többi kategória szereplőjével. A "Media Lions" kategóriában a média mindazon résztvevői nevezhetnek, akik a médiát reklámcélra haszválják, például reklámügynökségek, médiaügynökségek, reklámozók és médiatulajdonosok. A fesztiválva jelölni kívánt alkotásoknak bemutatásra kész állapotban kell lenniük, feltétel továbbá az, hogy az alkotósok nem kerülhettek jelölésre az előző évek fesztiváljain.

A "Cyber Lions" kategóriában a média mindazon résztvevői nevezhetnek, akik digitális kommunikációval foglalkoznak, például médiaügynökségek, webtervezö-ügynökségek, reklámozók. A ka tegóriában olyan jelöléseket fogadnak el, melyeket eredetileg az interneten vagy más digitális csatornán mutattak be. Az alkotásoknak meg kell felelniük annak a követelménynek, hogy megtekinthetők legyenek Netscape Navigatorral vagy Communicator 5.0/ Explorer 5.0 vagy magasabb verziószámú közismert böngészőkkel. A kategóriában jelölt alkotások ugyancsak nem kerülhettek jelölésre a fesztivál előző időszakaiban.

A 2005-ös év újdonsága a "Radio Lions" kategória. A rádió egyre nagyobb jelentőséggel bír a hirdetési lehetőségek sorában, így a nemzetközi reklámfesztivál szervezői is megadják a lehetőséget mindenkinek a bizonyításra.

Idén a Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál szervezői a promóció után az összes kategória esetében úgy döntöttek, hogy meghosszabbítják a jelentkezés határidejét. A korábbi fesztiváloktól eltérően idén félnapos oktatási workshopokat is tartanak a regisztrált résztvevőknek. A hallgatók aktív részvételére számító előadást tart majd például a Wunderman a 2006-os online trendekről, a Grey Global workshopján pedig arról lesz szó, hogyan lehet hatékony zenét készíteni a reklámokhoz.

Mellettük előadást tart még a Corbis, a Hertz Radio, a Design Business Association, a Neuro-lnsight, a Draft, a Plum Produc tions, az MSN és az Apple. Az interaktív előadásokat június 19-24. között tartják, minden egyes workshopon maximum 120 vendéget fogadnak a szervezők. Cannes magyar előcsarnoka

A Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál hivatalos magyarországi képviselője az RMB Hungary Multimédia Kft., amely immáron hatodik alkalommal rendezi meg reklámversenyét, ezúttal a Sanoma Budapesttel közösen. A tavalyi évhez hasonlóan idén is meghirdetésre került a Film kategória, ahol a nevezett reklámfilmek abszolút kategóriában mérettetnek meg. 2006-ban második alkalommal hirdették meg a köztéri, beltéri és újsághirdetések kreatívanyagait tartalmazó nevezéseket az Outdoor, Indoor & Press kategóriában. A felhívás nagy sikert aratott, akárcsak 2005-ben, amikor összesen 96 db nevezés érkezett. Ezekből harminchármat a Film kategóriában, hatvanhármat pedig az Out aoor, naoor rress Kategóriában neveztek. A verseny fődíjaként mindkét kategória első és második helyezését elért alkotásajt az RMB Hungary Multi média Kft. saját költségén benevezte a 2005~s Cannes-i reklámfesztiválra. ~ Folyamatos fejlődésének köszönhetően mára a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál a világ legrangosabb szakmai összejövetelévé vált. Részvétel a fesztiválon

A Cannes-i reklámfesztiválon személyesen részt venni kívánóknak négyféle regisztrációs mód áll rendelkezésre, attól függően, hogy mely rendezvényeket szeretnék megtekinteni. A háromnapos regisztráció azt jelenti, hogy a belépő a három nap alatt valamennyi esemény részvételére feljogosft. A négynapos regisztráció feljogosít a háromnapos regisztráció eseményein történő részvételre, valamint az Outdoor, Press & Cyber Lions díjkiosztó ünnepségének megtekintésére is. A teljes regisztráció a fesztivál hete alatt valamennyi esemény megtekintésére és részvételére feljogosít. Lehetőség van továbbá a teljes regisztráció mellett kiegészítő regisztrációra is, amely segítségével a résztvevő magával vihet plusz egy személyt néhány fontos eseményre.

Regisztrációs díjak 2005-ben:

-1 háromnapos: 1375,40 euró

-1 négynapos: 1411 euró

-1 teljes regisztráció: 2093 euró ~

kiegészítő regisztráció: 2691 euró

Forrás: Marketing & Média