Tavaly a Budapestre látogató 2,5 millió turista 6,4 millió vendégéjszakát töltött el kereskedelmi szálláshelyen. A főváros turizmusának Magyarország idegenforgalmában betöltött szerepe jelentősen megnőtt, emellett a nemzetközi versenyben is rangos pozícióba került; elég, ha csak az örök riválissal, Béccsel hasonlítjuk össze.
Amíg Budapest szerepe 1996-ban országosan még 67 százalékos volt, tavaly már elérte a 72 százalékot a vendégekből származó bevételek alapján. A szárnyaló fejlődés többek között annak a tudatos arculatépítési munkának köszönhető, melyet a kht. folytat évek óta egy jól kidolgozott koncepció alapján - hangsúlyozta Fekete László. Mára sikerült Budapestnek egy olyan egységes arculatot teremteni, amellyel eredményesen vehet részt a folyamatosan erősödő nemzetközi versenyben.
A kht, mint marketing szervezet maga is óriási változásokon ment keresztül az elmúlt évtizedben. Lehetővé vált, hogy az egyes tevékenységek által megtermelt profitot teljes egészében a marketing tevékenységbe forgassák vissza. Mára a cég bevételeinek több mint 60 százalékát saját bevételeik adják.
Az első önálló Budapestet népszerűsítő reklámkampányt 2003-ban indították, melynek folytatásaként a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködve évente sor kerül különböző reptéri city light, nyomtatott és elektronikus hirdetési kampányokra. Mivel egyre nagyobb a fapados légitársaságokkal érkezők aránya, akik az interneten informálódnak, ezért ezt a célközönséget célozta meg a tavaly a világhálón első ízben elindított banner-kampány a kiemelt piacokon. Budapestet az idén többek között a FIFA hivatalos Word Cup magazinjában, valamint az EasyJet fedélzeti magazinjában is népszerűsítik.
Az új internetes honlapon- amelyen 17 nyelven található Budapestről információ - 2005-ben több mint 10 millió oldalletöltést regisztráltak. A Budapestet népszerűsítő kiadványokból - összehangolva a Magyar Turizmus Zrt.-vel - évente több mint 2,6 millió példány kerül terjesztésre, Európában egyedülálló módon, ugyancsak 17 nyelven.
A kht. jelenleg működő 7 turistainformációs irodája a már Budapesten tartózkodó, Budapestre érkező turisták számára jelent biztos kiindulási pontot. A Budapest Kártyával 2005-ben közel 140 ezer turista vett igénybe a fővárosban különböző idegenforgalmi és kapcsolódó szolgáltatásokat. Kiemelt fontosságúak a cég saját rendezvényei is: a Vörösmarty téri Karácsonyi Vásár, és a Nyár a Lánchídon kulturális fesztivál.
Forrás: Népszava, B.Mezei Éva