Persze fontos szempont még a személyes kapcsolat is: szögezi le Kovács László, a La Fiesta ügyvezetõje. Egy szortiment sincs persze kõbe vésve, a megrendelö egyéni kívánságára bármi beszerezhetó. Ez azonban ritkán fordul elõ. Van úgy, hogy valaki ragaszkodik egy borvidékhez, termelőhöz, leginkább a személyes kapcsolatok miatt.
A nagyobb céges megbízók legtöbbször még a folyóbort sem szokták megkóstulni, megbíznak a szervezõk szakértelmében. A döntéseket elsõsorban ár alapján hozzák, esetleg azonos árkategórián belül választják az ismertebb borászt.
A bor társasági esemény, divat, presztízsnövelő jelenség. Amikor beszélünk a borról, a száraz, szakmai megbeszéléseken túl kifejezhetjük társadalmi státuszunkat, önmagunkról alkotott elképzeléseinket is. Tapasztalat szerint elsõsorban privát rendezvényeken jut fontos szerephez a presztízs, a bor, mint az önkifejezés eszköze.
A bort, mint marketingeszközt, a fajtában, termelõben, a borban rejlõ kommunikációs lehetõséget a cégek alig használják ki. összegzi Szabó Ákos, a Wall Street üzletvezetõje A bor, mint ajándék mára kevésbé divat, mint 3-4 éve.
Nagyobb céges rendezvényekhez kötõdõ tömegajándékként leginkább céges, logózott palackot, vagy legalább a cég szlogenjével ellátott díszdobozba csomagolt bort adnak. Neves borásztól származó nagy borok inkább személyes, reprezentatív ajándékként kerülnek szóba. Ilyenkor a bornak üzenete van, kifejezi viszonyunkat a megajándékozotthoz.
A bor sokoldalúságába még egy kis show is belefér. A Gála Party Service fel tud ajánlani egy úgynevezett Magyar Borasztalt, ahol 6-8 borvidékrõl 12-13 féle kiemelkedõ eredményt elért, díjat nyert bort kóstoltat egy szakképzett sommelier.
Forrás és teljes cikk: Bor és Piac
|