A szakértők szerint az ausztrál sikerek hátterében elsősorban az a hosszú távú stratégia áll, amelyet az ágazat és az állam képviselői dolgoztak ki. A statisztikák azt mutatják, hogy 1981-ben az ausztrál borimport még meghaladta a kivitelt, mára pedig már az export értéke megközelíti a 3 milliárd dollárt.
Ebben szerepet játszik a közös marketingtevékenység és az új borászati technológiák alkalmazása is. Elsőkként ők vezették be a számítógép által vezérelt, hűthető és nyomásszabályozással ellátott rozsdamentes acéltartályokat, vagy a parafa dugót helyettesítő csavarzárat. A szőlőterület az 1990-ben regisztrált 60 ezerről mintegy 170 ezer hektárra nőtt, az éves bortermés pedig elérte a 11 millió hektolitert 2005-re. Ezzel Ausztrália nemzetközi bornagyhatalommá vált.
Az ausztrál borászatok kezdeti sikereiket chardonnay-ikkal aratták, de a fogyasztó eszébe mégsem ezek jutnak először, hanem a fogalommá vált shirah. Ez számít Ausztrália vörösborának, amelyet ma már a legnagyobb területen termesztenek. Forrás: vg.hu
|