Az idegenforgalmi szakközgazdász végzettségű szakember végigjárta a szamárlétrát, 1971-ben utazási irodai ügyintézőként kezdett dolgozni az IBUSZ-ban, 1982-1988. között a társaság varsói képviseletét vezette, ezt követően két évig a Magyar Hírdető Kiállítási igazgatója volt. Cégvezetői tapasztalatot a 90-es években a Budapest Touristnál szerzett, majd 1997-től négy évig a Magyar Turizmus Rt. varsói külképviseletét irányította. 2001. óta a Hunguest Hotels Zrt. berlini képviseletén előbb ügyvezető igazgatóként, 2005-től mostanáig pedig nemzetközi vezérképviselőként tevékenykedett. A szakember angol, lengyel, német és orosz nyelven beszél.
Az új vezérigazgató feladata lesz a közeljövőben a turisztikai marketingszervezet karcsúsítása, munkájának átalakítása. Ennek keretében várhatóan a jelenlegi 190 fős apparátus 25%-át érintő létszám-csökkentésre kerül sor a jövőben elsősorban a társaság központjában, a külképviseleteket és regionális egységeket nem érinti a leépítés.
Decemberben költözik is a szervezet, januártól az V. kerület, Hold utca 1. szám alatt működnek, az OTSH egykori épületében. Dr. Niklai Ákos, az MT Zrt. igazgatóságának elnöke kihangsúlyozta, hogy a leépítés révén megspórolható évi 3-400 millió forintot nem vonja el az állam a cégtől, ezt az összeget marketingre fordíthatják.
A társaság költségvetése várhatóan jövőre is az ideivel megegyező nagyságú, 4,6 milliárd forint lesz. A jövőben egyébként több döntési lehetőségük lesz a régiós szervezeteknek (RIB, RMI), és arra ösztönzik őket, hogy szorosabb kapcsolatot építsenek ki a helyi vállalkozókkal. Ugyancsak szorosabb együttműködést vár el a kormányzat az MT Zrt. valamint az ITD Hungary és az Agrármarketing Centrum, a Bormarketing Kht valamint a társtárcák (pl. Oktatási és Kulturális Minisztérium) között.
A tájékoztatón Kelecsényi Ágnes, az MT Zrt. marketing vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy az idei 160 nemzetközi szakkiállítás helyett jövőre csupán 80 helyen jelenik meg az MT Zrt. standdal, a következő években pedig egyre inkább csak a legfontosabb vásárokra koncentrálnak. Ezzel szemben a marketingmunkában előtérbe kerülnek a fókuszáltabb megjelenések, a workshopok , prezentációk, road-show-k. A kiadványokból jövőre feleannyi fajta készül, mint eddig, bár nagyobb példányszámban. Ugyanakkor előtérbe kerülnek az internetes megjelenések. Fiatalokat megcélzó külön honlapot is készítenek, ahol a Sziget fesztiválon túl más rendezvények (pl. Volt Fesztivál, Sopron) és fiatalos, hangulatos úti célok (pl. Pécs) népszerűsítésére nyílik mód.
Forrás:
Turizmus Online |