Az idén első alkalommal megszervezett akcióban 3 éjszaka áráért 4 éjszakát tölthettek a vendégek a részt vevő budapesti szállodákban. A kampányt a részt vevő szolgáltatók, az MT Zrt és az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium ? a Turisztikai Célelőirányzatból ? közösen finanszírozta. Az akcióhoz összesen 70 szolgáltató csatlakozott.
A Magyar Turizmus Zrt. ? résztvevő szállodák körében végzett ? felmérésének tanúsága szerint a BWI kampány sikeres volt. A válaszadó szállodák túlnyomó többsége, 95,0%-a jó ötletnek tartja az akciót, és megfelelőnek az időzítést (92,5%). A szállodák többsége, tízből nyolc szálloda, ötletesnek, megfelelőnek, figyelemfelkeltőnek és az akció lényegét egyértelműen kifejezőnek találta a kampány elnevezését. A Budapest Winter Invasion elnevezés arra utalt, hogy a külföldi vendégek a téli időszakban is ?szállják meg? Budapestet és maradjanak legalább 1 éjszakával többet a tervezettnél.
Az akcióban részt vevő vendégek zöme a küldőországban értesült a 3+1 lehetőségről. A leghatékonyabb kommunikációs eszköznek az interneten és az utazási irodákban való megjelenések bizonyultak. A saját arculatot kapott Budapest Winter Invasion kampány számára az MT Zrt. önálló, négy nyelvű (angol, német, francia, olasz) honlapot készített www.budapestwinterinvasion.com címmel. A szórólapok, a DM levelek, a televízió és rádió kevésbé hatásos eszköznek bizonyultak. A magyarországi megjelenések kevesebb vendéget vonzottak.
A felmérés során kiderült: a legnagyobb arányban Nagy- Brittaniából, Németországból, Olaszországból, Franciaországból érkeztek a vendégek.
Az akció része volt, hogy a szállodák kedvezményes áron árusították a vendégek részére a Budapest Kártyát. A válaszadó szállodák átlagosan az akció keretében érkező vendégek 12,2%-ának adtak el Budapest Kártyát.
A Magyar Turizmus Zrt. munkájában 2007-ben is meghatározó irányelv a turisztikai szakmával és a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködés. A marketingszervezet minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a ?turisztikai szakma szolgáltató partnere? szerepre. Ezért 2007-ben még több olyan akciót szervez, amelyhez a szakma is tud kapcsolódni. A turisztikai szolgáltatók és stratégiai partnerek bevonásával lebonyolított közös finanszírozású marketingakciók és kampányok nem csak nagyobb jelentőségűek lehetnek a források koncentrálásának köszönhetően, hanem a konkrét ajánlatok megjelenítése miatt sokkal hatékonyabbak is.
A kampány sikerén felbuzdulva, a részt vevő szervezetek és szolgáltatók májusban egyeztetnek az akció újbóli megszervezéséről.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség.
|