Magyarország mellett elsősorban ott hirdetik magukat, ahonnan a legtöbb látogatót várják, így Németországban, Hollandiában, Franciaországban. A nemzetközi kampány azért is fontos, mert a tavalyi és tavalyelőtti 385 ezer látogató harmada külföldről érkezett. Tavalyhoz képest 100-100 millió forint kiesést jelent a büdzséből, hogy a Pannon már nem főtámogatója a rendezvénynek, és állami támogatáshoz sem jutnak idén. A lyukat a jegyértékesítési eredmények javításával próbálják betömni, de bízhatnak a fogyasztás erősödésében is. Egy felmérés szerint a magyar Sziget-látogatók tavaly átlagosan napi 4324 forintot költöttek fejenként, míg a külföldiek lazábbra engedték a nadrágszíjat, és 39 eu rót, azaz mintegy 9700?9800 forintot hagytak a vendéglátóknál. A rendezvény két éve 65 milliós, míg tavaly mintegy 50 milliós nyereséget hozott a Sziget Kft.-nek. Az állami támogatás mértéke az utóbbi években nem emelkedett, míg a fesztivál költségvetése fokozatosan bővült. Az idei gazdasági megszorítások miatt a támogatás várhatóan még kevesebb lett volna, ezért döntöttek úgy a szervezők, hogy azt most nem igénylik, megpróbálják az összeget kigazdálkodni, és ezzel függetlené is válnak az állami kasszától. A fesztivál közszolgáltatásai évente több száz milliót tesznek ki, és az ország reklámozásához is jelentősen hozzájárul, azonban az ezekkel a területekkel foglalkozó pályázati rendszer a Szigetet ? méreteinél fogva ? nem tudja kezelni. A főváros ugyanakkor évente mintegy 8 millió forintot juttat a fesztiválnak, valamint engedélyezi a Hajógyári-sziget ingyenes használatát. Amennyiben az utóbbit piaci alapon juttatná az önkormányzat, a szervezők szerint a fesztivál teljesen ellehetetlenülne.
(hírforrás: sziget.hu, napi.hu 20074.05.17)
|