Az utazók héttizede választ belföldi úti célt, 100-ból 13-an külföldi utazást is tesznek. A becslések szerint ez várhatóan 1,2 millió, biztosan megvalósuló belföldi utazást jelent a főszezonban. A május és szeptember között megvalósult utazások száma ? az előző évekhez hasonlóan ? várhatóan az idén is magasabb lesz, amit az egyre később meghozott, a belföldi, közelebbi úti célokat kiemelten érintő utazási döntések növekvő aránya indokol.
Az elmúlt évek tendenciái alapján elmondható, hogy míg 2006-ban a külföldi utazások iránti érdeklődés nőtt, idén ismét a belföldi úti célok népszerűsége növekszik. A belföldi utazást tervezők egy-egyharmada a 30-44, illetve a 18-29 éves korosztályba tartozik. Az utazók között többségben vannak a városokban élők, valamint az átlagos vagy átlag feletti jövedelemmel rendelkezők. A belföldi utazások 31,4%-át a Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régióban élők tervezik, ezt követően az Észak-Magyarország (15,5%), illetve a Dél-Dunántúl és az Észak-Alföld régiók lakói kelnek a legnagyobb arányban útra (12,5-12,5%).
A legnépszerűbb belföldi úti cél továbbra is a Balaton, a külföldi desztinációk közül pedig Horvátország. A ?magyar tengerhez? összességében több mint háromszor annyi utazást terveznek honfitársaink, mint a második helyen álló legnépszerűbb ? külföldi ? desztinációba, Horvátországba. A legtöbben július és augusztus hónapban utaznak, a legnépszerűbbek a 4-7 éjszakás utazások. A magyarok összességében tíz utazásból hét esetében fizetős szálláshelyet vesznek igénybe. A kutatás eredményei szerint a magyar lakosság várhatóan 60,3 milliárd forintot fog elkölteni belföldi utazásra a 2007. május-szeptember közötti időszakban. Bár az idei évben a tavalyinál kevesebben rendelkeznek konkrét utazási tervvel, az év legfontosabb belföldi utazására átlagosan közel 10%-kal fogunk többet költeni, mint 2006-ban.
(Információ: Magyar Turizmus Zrt., Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2007. május 28.)
|