A SkyEurope még nem kért hivatalos le- és felszállási résidőt a Budapest Airporttól, de erre bármikor sor kerülhet, és viszonylag könnyen meg is kaphatja. A légitársaság tavaly október végén bezárta budapesti és krakkói bázisát, a kapacitás átszervezése révén flottájával Bécsre, Pozsonyra és Prágára összpontosította üzemelését. Az olasz piac a cég egyik legfontosabb területe volt már korábban is, a nem Budapestről induló járatok folyamatosan kóstolgatták az elmúlt egy-két évben. Ugyanezt gondolja a Malév is, amely éppen most jelentette be, hogy napi háromra növeli a Budapestet Rómával összekötő járatainak számát, továbbá a nyári menetrendtől a Malév gépei repülnek a Budapest-Milánó útvonalon is. Róma szerepelt a cseh Smartwings célpontjai között is, de már kivette a ferihegyi kínálatból, az olasz Meridiana pedig Firenzére összpontosít, ám eddig kevés sikerrel.
A Budapest Airport (BA) tavaly összesen 8,6 millió utast szolgált ki, 4 %-kal többet, mint 2006-ban. A hagyományos légitársaságok utasainak száma 5,2 millióra emelkedett, vagyis 5 %-kal nőtt. A diszkont légitársaságok 2,2 millió utast szállítottak, 0,4 százalékkal többet, mint 2006-ban. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: Az utasforgalom 4%-kos növekedése általánosságban elfogadható egy repülőtér számára, de a Budapest Airport jövővel kapcsolatos várakozásaink ennél jóval nagyobbak. (Forrás: Világgazdaság, 2008.02.07. és index, 2008.01.11.) |