Szentirmay
László ügyvezető rámutatott, a nagyvállalatok kétharmada tartott vagy
tervez valamilyen rendezvényt, s az eseményeket tervezők több mint
fele az idén is szívesen fogadja a rendezvényszervező szakcégek, illetve a
helyszínek komplex vagy speciális ajánlatát. Az idén is az derült ki, hogy a vállaltok 90 %-ának
nincs elkötelezett partnere. Vagyis nyitottak és - bár a megszorítások miatt nem
csökkennek lényegesen a rendezvényes költségvetések, azért - egyre jobban
megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt. A
rendezvények fajtáját tekintve több mint a felük tervez valamilyen fogadást,
partyt, vacsorát, egyötödük kiállítást, bemutatót, 15-15 %-uk kongresszust,
konferenciát, illetve ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt és
arányában is növekedve 21 %-uk különböző kisebb létszámú tréningeket,
csapatépítő továbbképzéseket. A költségvetést vizsgáló kérdésre kevesebb mint a
felük válaszolt és ebből kiderült, hogy 28 %-uk csak kisebb összeggel (< 500
e Ft) gazdálkodik, 49 %-uk tartozik a "középmezőny"-be (500 e - 5 mó). S a
feszesebb költségvetési korlátok ellenére a korábbiakhoz hasonlóan, egyötödük
van a felső szegmensben (ahol > 5 mó Ft-ot költenek).
Érezni, hogy a rendezvényszervezés területén is
áttolódik a kommunikáció az internetre. Míg öt évvel ezelőtt a cégeknek csak 70
%-a adott meg e-mail címet (és 47 %-a weboldalt), addig tavaly már 88 %-uk (illetve 65 %-uk), az idén pedig már
91 %-uk közölt e-mail címet (85 %-uk weboldalt). Öt évvel ezelőtt az ajánlatot kérők közel 10 %-a
még faxon vagy postán várta a tájékoztatót, most már 97 % e-mailben
kérte, csak 2 % faxon és 1 % postán. A korábbi években a szakemberek még
gyakran a különböző telefonkönyvekben, szaknévsorokban próbáltak utána nézni,
hogy kit is lenne érdemes megkeresni, mint tervezett rendezvényük helyszínét
vagy szolgáltatóját. Napjainkban azonban természetes, hogy az interneten pár
perc alatt kaphatják meg a választ, méghozzá sokkal részletesebb információval.
A legnagyobb ilyen internetes rendezvényszervezői portálon, az EVENTER-en
már 9.000 helyszín valamint
egyéb szolgáltató található (6.700 hotel, étterem és más lehetőség, továbbá
2.300 teljes körű rendevényszervező vagy catering, technikai, szállítási,
személyzeti, produkciós stb. cég). A PROMO DIREKT ügyvezetője hangoztatta, hogy mint adatbázis marketing
szakcég egyúttal vállalják a különböző nagyobb rendezvények résztvevőinek
előzetes megkeresését, hogy pontosabban meg lehessen határozni, hány főre lehet
számítani, hány személyre kell ételt, italt vagy ajándékot rendelni. Ez egyúttal
jól szolgálja a cégek adatbázisának ellenőrzését, frissítését,
kiegészítését.
A PROMO DIREKT az idén több mint 3.000 olyan céget keresett
meg, amelyek nem szerepelnek a tavalyi vagy tavalyelőtti felmérésben, így
összességében már több mint 5.000 (rendezvényszervezést használó) érdemi cégről
van információ (4.400 e-mail címmel), s közülük 2.600 cég fogad
rendezvényhelyszínre vagy lebonyolításra ajánlatot (2.500 e-mail címre). S ez
igen jól reprezentálja a mintegy 12 ezer félmilliárdnál nagyobb éves árbevételű
nagyvállalati szegmenst. Az országos
felmérésről és a rendezvényes adatbázisokról további információt kaphatnak
e-mailben: szentirmay@promo-direkt.hu vagy a
479-5065-ös telefonon. (Forrás: PROMO DIREKT, www.promo-direkt.hu)
|