A pünkösdi pince napok fő célja az volt, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország 22 gyönyörű borvidékét, változatos borkínálatát, és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki. A vendégek 3 féle bort ingyen, vagy kedvezményes áron kóstolhattak meg. A pincék jelentkezését a Nyitott Pincék Szövetsége koordinálta. A Magyar Turizmus Zrt. vállalta az esemény népszerűsítését saját kommunikációs csatornáin keresztül. Annak érdekében, hogy minél több emberhez eljusson az akció híre és a csatlakozott pincék listája, a Magyar Turizmus Zrt. már az Utazás Kiállításon is népszerűsítette az eseményt szórólapokon, valamint rádiós és televíziós programajánló műsoraiban, továbbá napilapok mellékleteként és a Tourinform hálózat segítségével is tájékoztatást adott a Nyitott Pince Napokról, és az akcióban részt vevő pincék elérhetőségeiről. A rendezvény népszerűsítését az adott településen kihelyezett plakátok is segítették. Az akciót követően, az eredmények megismerése céljából a Magyar Turizmus Zrt. felmérést készített mind a résztvevő pincék, mind pedig a pincéket felkereső vendégek körében. A rendezvény részleteit, illetve a csatlakozott pincék listáját az érdeklődők megtalálhatják a www.nyitottpince.hu oldalon is, amely az MT Zrt. honlapjáról is elérhető.
A pincék elégedettek az akcióval
Még a tavalyi akciót követő felmérés szerint a pincék és a vendégek egyaránt sikeresnek ítélték a rendezvényt. A pincék elégedettek voltak a marketingkommunikációval, és szerintük az akció lehetőséget ad a tájegységek, borvidékek jellegzetes borainak bemutatására, a vendégkör bővítésére, jó reklámlehetőség, és nem utolsó sorban felhívja a figyelmet a kulturált borfogyasztásra. A betérő, 15 ezer vendég csaknem háromnegyede ismerte előzetesen az akciót. Az ingyenes vagy kedvezményes borkóstolási lehetőség ösztönözte a vásárlást: a pincék 72,1%-a említette, hogy a betérő vendégek vásároltak is termékeikből. Szállást a pincék 18,6%-ában, étkezést a pincék 39,5%-ában vettek igénybe a vendégek, szervezett pincelátogatáson a megkérdezett pincék 41,9%-ban, egyéb programon 7,0%-ban vettek részt az érdeklődők. A megkérdezettek 65,1%-a szerint az esemény hatására nőtt a pince ismertsége, és 76,7%-uk bízik a vendégkör bővülésében, a vendégek visszatérésében.
És bár az idei belföldi kampány középpontjában ugyan a Vizek Éve áll, az MT Zrt. idén is számos akciót hajt végre a borturizmus ösztönzése érdekében több nyelven kiadványokat ad ki, rendszeresen tematikus tanulmányutakat szervez, valamint hazai és külföldi kiállításokon, vásárokon attrakcióként is szerepelteti hazánk bor- és gasztronómiai kínálatát.(Forrás: Turizmus Panoráma, 2008.04.15. és 16., továbbá www.nyitottpince.hu) |