Szinte mindent bérbe lehet venni a BKV-nál, még éjszaki metróvezetésre is be lehet fizetni. Hetente átlagosan két kérelem érkezik, metróállomások, megállók, járművek bérlésére, a legtöbbször film- és reklámforgatásra hazai és külföldi csoportok. Egyre több magánrendezvényt is szerveznek a BKV-hoz tartozó területekre - megállókba, metróalagútba, remízekbe, stb. -, sőt újabban járművekre is. Pedig a tömegközlekedési céggel szórakozni nem olcsó mulatság. Aki például buszt bérelne, az számítson rá, az IK típusú, nem túl korszerű járművekért kilométerenként 1.100 vagy óránként 11.000, de összességében minimum 44.000 forintot kell fizetni. Az elegáns Volvóknak "húzósabb" az ára, kilométerenként 280, óránként 10.000, de összesen legalább 44.000 forintot kér a cég a használatukért. Nosztalgiázni is lehet a BKV-val, erre a célra buszon kívül az összes járművét, vagyis a trolit, a villamost, a metrót, a fogaskerekűt, a földalattit és a HÉV-et ajánlja a szolgáltató. Ezekből ugyanis nemcsak normál szerelvényeket, hanem, látványosabb régiségeket is ki lehet bérelni. Egy szóló trolival 93.600 forintért lehet egy órát nosztalgiázni, egy csuklós járműért 11.280 forintot kér a szolgáltató. Egy magánforduló a fogaskerekű naponta közlekedő kocsijával 120.000, nosztalgia járművel pedig 178.000 forint. Villamossal ugyanez 85.000 és 129.000 forint között van óránként, attól függően, hogy milyen típust, mikorra kíván bérbe venni a megrendelő. A Combino a legdrágább, ezt üzemidőben, vezetővel együtt 108.000, azon kívül pedig - hajnalban vagy éjszaka - 129000 bocsátja rendelkezésre a cég. Legolcsóbb a kevésbé korszerű ICS és a KCSV típus, ezzel már 85.000, illetve 129.600 forintért is lehet egy órát utazgatni. A földalattit 70.000 és 174.000 forintért lehet bérelni, az ár ebben az esetben is az időponttól és attól függ, hogy normál, vagy nosztalgiajáratra fizet be a megrendelő. A HÉV bérleti díja az útiránytól függ. A Ráckevére tartó nosztalgiaszerelvény a legdrágább, ezzel üzemidőn kívül 302.000 forintért lehet egy fordulót menni, ugyanez hétköznapi kocsikkal "csak" 280.000 kerül. A Millenniumi földalattin egy normál különjárati forduló nappal 70.000, nosztalgia szerelvénnyel viszont 145.000 forint. A metró bérleti díját iránytól függően szabták meg. A kelet-nyugati vonalon nappal 274.000 forintért lehet külön menetet venni. Az észak-déli irány valamivel drágább, 358.000 forintba kerül egy forduló. A metrót azonban nemcsak utazgatásra, hanem egy kis vezetésre is lehet bérelni, s erre is egyre többször van igény. Ahhoz azonban, hogy valakinek a gyerekkori álma teljesüljön, több százezer forintot kell fizetnie, mert erre csak az éjszakai különvonatázáskor van lehetőség. A kelet-nyugati vonalon 420.000, az észak-délin pedig 528000 forintba kerül egy vezetési lehetőség. Erre általában csoportok fizetnek be, s van, hogy a társaság egyik tagjának ez a születésnapi ajándéka. Igaz, még ezért a nem kevés pénzért sem száguldozhatnak a civilek az állomások között, de szigorú felügyelet mellett, hosszabb egyenes szakaszokon önállóan vezethetik a kocsit. (Forrás: Népszabadság, 2008.05.17.) |