Idén – a néphagyományon alapuló, a Hamvazószerdát követő napon zajló – Torkos Csütörtök február 26-ra esik. A nyomtatott sajtóban való megjelenést a MT Zrt. csak azok számára tudja biztosítani, akik január 19-én 12:00-ig regisztrálnak, a továbbiakban csatlakozó vendéglátóhelyeket pedig online kommunikációs eszközein keresztül népszerűsíti. Az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátó-ipari egységek csatlakozhatnak, akik vállalják, hogy február 26-án egész nap a la carte kínálatukból 50%-os kedvezményt biztosítanak. Idén külön erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök”, azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet. A csatlakozás feltétele továbbá az étel- és italfogyasztásból együttesen adott 50%-os kedvezmény. A csatlakozott vendéglátóhelyeket az érdeklődők a www.menjunkenni.hu honlapon is megtalálhatják majd.
Annak érdekében, hogy minél többekhez eljusson az akció híre és a csatlakozott vendéglátóhelyek listája, a MT Zrt. január végén tájékoztatást ad a Torkos Csütörtökről és az akcióban részt vevő vendéglátóhelyek elérhetőségeiről az Itthon otthon van turisztikai mellékletben, amelyet behúznak a Magyar Nemzetbe, a Világgazdaságba, a Népszavába, a Vasárnapi Hírekbe, a Hölgyvilágba, a Fanny-ba és az RTV részletes lapokba, valamint elérhető lesz a MÁV és a Tourinform-irodákban, illetve a MOL benzinkutaknál is.
A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. 2006-ban indította el a Bor és Gasztronómia évében, a Nagy Ízutazás eseménysorozat részeként. Az akció sikerét jelzi, hogy tavaly csaknem 1100 étterem csatlakozott országszerte a kezdeményezéshez (az első évi 500-hoz képest) és mintegy 180.000 vendég „torkoskodott”.A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. 2006-ban indította el a Bor és Gasztronómia évében, a Nagy Ízutazás eseménysorozat részeként. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2009.01.12.) |