A nagyszabású marketing konferencia központi témája - január lévén - a marketing tervezés volt. Az elõadók hangsúlyozták, hogy nem szabad visszafogni a cégek marketing kiadásait, ehelyett a hatékonyságra kell törekedni. Wolf Gábor, Marketing Commando cég vezetője elõadásában felhívta a figyelmet, hogy válság idején azt a céget a legkönnyebb térdre kényszerítenie egy konkurensnek, amelyik ilyenkor csökkenti a marketing kiadásait. Ha mégis erre kényszerülünk, akkor inkább a tömegmarketinget fogjuk vissza (pl. tévé-, rádióhirdetést), és növeljük a direkt marketinget (email marketing, névre szóló reklámlevelek), hogy a közvetlen kapcsolat a vevõkkel ne gyengüljön. Ilyenkor kell ugyanis minél többet kommunikálni, hogy biztos helyet foglaljunk el a piac fejében. Wolf Gábor ezért minden eddiginél átgondoltabb marketingstratégia alkalmazását javasolja, ahol minden egyes reklámra költött forint megtérülése mérhetõ. A konkurencia támadása elleni felkészülés fontosságára hívta fel a figyelmet Carrigan Cserna Katalin, aki a Tesco magyarországi marketing igazgatói székébõl igazolt át a szervező céghez. A válság miatt szűkülõ piacokon kiélezõdõ versenyben nem csak a multik, hanem a kisvállalkozások is támadóan léphetnek fel. A sikeres konkurenciaharchoz elengedhetetlen a konkurencia alapos ismerete, ehhez pedig rendszeresen kutatni kell az árait és a stratégiáját. Ismeri kell a versenytársak árait, hogy mit nem tud nyújtani a konkurens és ennek ismeretében tervet készíteni, hogyan vesszük fel a versenyt, hiszen a legjobb védekezés mindig a támadás. Jagodics Rita marketing tanácsadó elõadása kiutat mutatott az árversenybõl: bemutatta, hogy az, hogy jó vagy rossz vevõket vonz a cégünk, kizárólag a marketingünktõl függ. Bemutatta azokat a marketing stratégiákat, amik kifejezetten jó vevõket vonzanak - hiszen válságban fontos, hogy azokra a vevõkre fókuszáljunk, akik ilyenkor is változatlanul költenek. Damjanovich Nebojsa az Internet marketing és a Keresõ marketing c. könyvek szerzõje szerint sem érdemes belemenni az árversenybe . Az online ügyfélszerzés folyamatával kapcsolatban rámutatott, hogy egy weboldalnál nem a látvány a lényeg, hanem az, hogy mennyire egyszerű és felhasználóbarát.
Wolf Gábor szervezõ szerint a hatalmas érdeklõdés oka az, hogy egyre több cégvezetõ ismeri fel az önképzés fontosságát, ezzel egyenes arányban nõ az igény a versenyképes piaci- és cégvezetési ismeretek iránt. A tendenciák tükrében a 2009. március 6-7-i konferenciájukra, amelynek témája a sikeres piaci bevezetések marketingje, még nagyobb érdeklõdésre számítanak a szervezõk. (Forrás: MTI - OTS-Hírvonal, 2009.01.19.) |