Gyenesei István sportért is felelős önkormányzati miniszter is megerősítette a Balatonring halasztásának a hírét. A tárcavezető alternatívaként felvetette a mogyoródi pályát, Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke erre az MTI-nek azt mondta: fizikailag lehetséges a rendezés, de akkor nagyon gyorsan kellene meghozni a szükséges lépéseket. A sávolyi pályát építtető Share Capital és SEDESA csoport elnöke, Vicente Cotino Escriva közleménye szerint a gazdasági válság és különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt a tavaly novemberi alapkőletételkor 200 millió eurósra prognosztizált beruházás finanszírozásának szervezése jóval több időt vett igénybe a tervezettnél. Rámutatott: a kereskedelmi bankok a jelen helyzetben nem képesek a beruházás finanszírozására, ezért a Share Capital a Magyar Fejlesztési Bankkal kezdett tárgyalásokat egy, a pálya megépítéséhez szükséges összeg felét kitevő, mintegy negyvenöt millió eurós hitel folyósításáról. Februárban a projektmenedzsmenttel megbízott cég vezetői benyújtották a hitelkérelmet és a beruházás üzleti tervét az MFB-nek, ám az ezt követő megbeszélésen a Bank vezetői elmondták, hogy más koncepció alapján tudják csak elképzelni a pálya finanszírozását. Az egyeztetésen elhangzottaknak megfelelően megkezdődött a hitelkérelem átdolgozása - az új változat rövidesen benyújtásra kerül - áll a közleményben, amely szerint a Share Capital eddig mintegy hatmilliárd forintot költött a projektre, és rendelkezésére áll az építési költségek 50 százaléka, 45 millió euró is. A 80 millió eurós beruházás eredményeként egy 4,6 kilométer hosszú és 15 méter széles pálya születik, és azon akár 315 km/ó sebességet is elérhetnek a versenyzők. A még bizonytalan idejű első futamra 100.000 nézőt várnak, és a sávolyi Balatonring 800 főnek teremt munkalehetőséget. (Forrás: MTI, 2009.03.11. és 01.27.) |