HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
230 ezer résztvevő a Torkos Csütörtökön
2009.03.27.

A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. 2006-ban indította el a Bor és Gasztronómia évében, a Nagy Ízutazás eseménysorozat részeként. Az akció sikerét jelzi, hogy az első évi 500-hoz képest 2008-ban csaknem 1.100 étteremben mintegy 180.000, 2009 február 26-án viszont 1.300 helyszínen 230.000 vendég torkoskodott. A korábbi évek sikereit és a széleskörű promóciót jelzi, hogy a vendégek 83%-a az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Az éttermek munkáját is könnyítette, hogy a vendégek csaknem kilenctizede előzetesen asztalt is foglalt. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 80 jóval kedvezőbb, további 17 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy átlagos február végi napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére – is pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 49%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40%-a számára kedvezőbben alakultak. Teltház miatt az éttermek 72%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

Számos étterem jelezte, hogy sok visszatérő vendégre számít a Torkos Csütörtököt követően is, igaz, az akciót követő napokban csak egyharmaduk szerint növekedett a forgalmuk. A válaszadók 72%-a szerint azonban az akcióban részt vevő vendégek hosszabb távon, a későbbiekben is betérnek majd hozzájuk.
A Magyar Turizmus Zrt. promóciója mellett a vendéglátók saját csatornáikon is kommunikálták az eseményt. Minden 100 válaszadó étteremből 93 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2009.03.24.)