Az MSZSZ tanácskozásán többek között részt vett az Accor, az Andrássy Hotel, a Baglioni, a Four Seasons, az Intercontinental, a Kempinski, a Novotel Congress, az NH Hotel, a Ramada, és a West End Hilton képviselője. Kopócsy Andrea elnök tájékoztatást adott a szövetség aktuális témákat érintő lobbitevékenységéről - így az áfa tervezett emelésével, az üdülési csekk adóztatásával, az alkoholos italok standolásával, a gázellátás szállodákat érintő szabályozásával kapcsolatos szövetségi álláspontról -, a szállodai kategorizálás tervezett változásairól, a Xellum által indított szállodai teljesítményekre vonatkozó adatgyűjtésről, valamint az MSZSZ pécsi Tagértekezletének programjáról. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke ismertette az idei évre tervezett különböző promóciókat, s a közös értékesítés és marketing lehetőségeire hívta fel a résztvevők figyelmét. Véleményük szerint a szállodák nyereségének nagy mértékű romlása következtében fenntartási és felújítási munkákat kénytelenek elhalasztani, illetve alacsonyabb képzettségű munkaerő alkalmazására kényszerülnek - költségeik csökkentésére -, ami erősen rontja a magyarországi szállodák versenyképességét. Annak a félelmüknek adtak hangot, hogy az adók ismételt emelése a szállodák helyzetét tovább fogja rontani, ami további drasztikus költségtakarékosságot tesz szükségessé. Ez természetesen különösen Budapesten, de az ország egyéb szállodáiban is jelentős számú munkahely megszűnését fogja okozni. Álláspontjuk szerint a jelenlegi helyzetben a vállalkozások helyzetét megkönnyítő szabályozó-változásokra, illetve a bel- és külföldi keresletet élénkítő intézkedésekre lenne szükség. Így a Főváros részéről a szállodák által befizetett idegenforgalmi adó fókuszált felhasználásával Budapest promóciójára kellene nagyobb hangsúlyt helyezni, illetve az MT Zrt marketing büdzséjét lenne szükséges jelentősen megnövelni az egész ország turisztikai promóciójának erősítésére.
Emellett kifejezték azt a szándékukat, hogy - az eddigiekhez hasonlóan - idén is készek szakértelmükkel és anyagi hozzájárulásukkal az MT Zrt-vel, a BTH-val, a Budapest Airporttal, s egyéb, a turizmusban érdekelt vállalkozásokkal közösen szervezett és finanszírozott értékesítési és marketing akciókban részt venni. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2009.03.30.) |