A 2. Magyar Fogyasztó 50+ című konferencián neves kutatók és szakemberek tartottak előadást erről a fontos, 3,5 milliós korosztályról, amelyet a reklámszakmában hivatalosan nem is tartanak számon, hiszen mindig a 18-48 évesek fogyasztási szokásait szokták figyelembe venni. Az idõsödõ korúakat sokszor belekényszerítik egy meglehetõsen negatív, sztereotípiákkal tűzdelt reklámszerepbe, amely nem a valóságot tükrözi. A konferencia célja az volt, hogy bemutassa, ötven év felett sem áll meg az élet, sõt, egy egészen új dimenzióba lép, melyet az elõadók szellemes reklámfilmekkel és szórakoztató történetekkel is igyekeztek alátámasztani. Annak ellenére, hogy az idõsödõ korosztály értékrendje eltérõ, sokan meglepõdnének, hogy ezzel szemben életvitelük mennyire hasonló. Az állítást még inkább alátámasztja a háztartásuk magas fogyasztói görbéje. Az idõsebbek fogyasztása gyakrabban magasabb, mint egy fiatal családé. Ennek oka részben az, hogy a gyermekvállalás és a szülõktõl való elszakadás kitolódása miatt, az 50 pluszos korosztály már nem kizárólag a saját igényei kielégítésére vásárol. Az elõadásokból kiderülhetett, hogy a fogyasztás és érdeklõdés terén egyaránt egy értékes és figyelmet érdemlõ korosztályról van szó, akik ráadásul sokkal fogékonyabbak a kultúrára és szívesen nyitnak az újdonságok felé is.
Sas István reklámszakember szerint a nyugati, például osztrák példáktól eltérően a magyar reklámokban az idősebbek az esetek nagy részében – és ez jobb verzió – Mikulásként szerepelnek, de sokszor ők a nagyszülők, vagy az olyan emberek, akik valamihez nem értenek, esetleg cekkeres szomorkodók. A hazai reklámszakma átlagéletkora 32 év, így nem nagyon ismerik ezt a célcsoportot. Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője arról beszélt, hogy az elmúlt nyolc évben megtízszereződött az 50+ korosztályban az internetezők száma, ők mutatták a legdinamikusabb fejlődést a 2000-ben tapasztalt két százalékhoz képest. A különféle mérések szerint az 50 éves és azon felüli korosztályból mintegy 600-700 ezer fõ internetezik naponta, és számuk dinamikusan nõ. Ez a létszám már jogossá teszi a speciálisan nekik készített weboldalak működtetését.
Közben a nagyvárosokban sorra alakulnak az ``Öreganénikéd Klubok``. A győrinek már 350 tagja van és közülük több mint nyolcvanan tettek a klub keretében számítógépes vizsgát. A konferencián a klubhálózat elindítója beszámolt a gyõri kezdésrõl, és arról, hogy több mint 10 helység csatlakozott már az országos kezdeményezéshez, köztük olyan nagyvárosok, mint Miskolc, Pécs, Szeged, ahol szintén alakulnak klubok. (Forrás: BTL Online, 2009.04.10., www.oreganeniked.hu )
|