A siófoki Hotel Azúrban tartott ADAC tanácskozáson Niklai Ákos, a meghívó Magyar Turizmus Zrt. elnöke a 2008-as év eredményeinek ismertetése után többek közt a Balaton népszerűsítésére szolgáló marketingeszközöket mutatta be, hangsúlyozva a Légi Marketing Alap szerepét, illetve a német, valamint a belföldi vendégforgalom fontosságát. Thomas Nitsch, az ADAC turisztikai kiadványaiért felelős igazgatója tartotta a legszókimondóbb előadást a kempingturizmusról. Felhívta a figyelmet arra, hogy a balatoni kempingek nagy része felett bizony eljárt az idő, és csakis minőségi, a 21. század kempingezőinek minden igényét kielégítő szolgáltatásokkal lehet versenybe szállni a vendégért. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2009.04.23.)
Az ADAC a DERTOUR-ral együttműködésben különböző utakat szervez, turisztikai kiadványokkal, térképekkel, útikönyvekkel segíti tagjait, autópálya matricákat, kártyákat (pl. kemping kártya, nemzetközi hajósigazolványok) és biztosításokat értékesít, hitelkártyákat forgalmaz, továbbá turisztikai információkkal látja el az utazókat. A Klub saját információs anyagokat készít az ADAC TourSet sorozat keretében, valamint a klubtagok online formában is számos információhoz juthatnak, pl. az ADAC Információs Adatbank vagy az Útvonaltervező segítségével.
Németország, hazánk és a Balaton régió legnagyobb küldőpiaca. 2008-ban 130.392 német vendég összesen 926.702 vendégéjszakát töltött el a régió kereskedelmi szálláshelyein. (Forrás: Objektív Hírügynökség, Turizmus Panoráma, 2009.04.23.) |