A turisztikai mega-rendezvény megvalósításán öt éve dolgozó szervezők elmondták, számításaik szerint a kongresszus által közvetlenül generált szállodai, éttermi és egyéb programok idegenforgalmi vállalkozásoknál keletkező bevételei elérik a 400 millió forintot, az elő- és utótúrákkal, illetve egyéb közvetett költésekkel együtt számított magyarországi turisztikai bevételek ennek akár másfél-kétszeresét is meghaladhatják. A november 4-i B2B workshop-on pedig - a szervezet fő szlogenje, a "Doing Business Among Friends" értelmében - lehetőség lesz magyar turisztikai vállalkozások bemutatkozására is egy jól megszólítható szakmai célközönségnek. A november 1-6. között megrendezendő 70. Skal kongresszuson 90 tagország 20 ezer vezető turisztikai szakembereinek képviselői tanácskoznak. A hazai Skal szervezet elnöke a budapesti szervezet összejövetelén elmondta: a korábbi kongresszusoknál sokkal nagyobb érdeklődés tapasztalható, főleg az intenzív és folyamatos lobbitevékenységnek köszönhetően. Páldi György szerint a neves szakemberek a budapesti programokon kívül ellátogatnak Egerre és környékére, a Balatonhoz, Hévízre és Sümegre is. A program szerint a résztvevők öt kiemelt szállodája az InterContinental Budapest, a Budapest Marriott, a Corinthia Grand Hotel Royal, a Kempinski Hotel Corvinus és a Radisson SAS Béke Hotel lesz. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2009.10.19, és 09.16.) |