HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Fesztiválok Éve 2010 konferencia: kilábalás 2011-től...
2009.12.07.

    A budapesti Művészetek Palotájában rendezték meg a Magyar Turizmus Zrt. és az Oktatási és Kulturális Minisztérium szervezésében a Fesztiválok Éve 2010 szakmai konferenciát. Az esemény lehetőséget teremtett a különböző szakmai szervezetek, kulturális és turisztikai vállalkozások közötti párbeszédre és nézőpontjainak megismertetésére annak érdekében, hogy a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve minél sikeresebb legyen. A konferencián kitüntetett figyelmet kapott a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa Program. A konferencia külföldi vendégelőadója, Simon Lachner Európa 2009. évi Kulturális Fővárosa, Linz szervezésbeli tapasztalatait osztotta meg a magyar közönséggel. A konferencia előadásai az MT Zrt. www.itthon.hu címen elérhető honlapjának Szakmai oldalairól tölthetők le az alábbi link alatt: http://itthon.hu/szakmai-oldalak/prezentaciok/letoltheto-prezentaciok

    Róna Iván elmondta: egyre kevesebb turista látogat Magyarországra a tengerentúlról (Japánból és az Egyesült Államokból), viszont az utóbbi időben mind többen jönnek a környező országokból, főleg Szlovákiából és Romániából. Északi szomszédunkból az euró bevezetése után özönlötték el a látogatók a magyarországi turisztikai célpontokat, kihasználva, hogy az év első felében a forint gyengélkedett az euróval szemben. A külföldiek számára még mindig Budapest a legvonzóbb úti cél: minden Magyarországon elköltött 100 forintból hetvenet Budapesten költenek el a turisták. Ezután a Balaton következik, majd a gyógy- és wellnessüdülési lehetőségek. A legtöbb turista, a külföldiek 25 százaléka, még mindig Németországból érkezik hozzánk. Fontos küldő piac Ausztria, Nagy-Britannia, Olaszország és Franciaország is – mondta Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

    A hazai vendéglátásnak fájó veszteség, hogy a konferenciaturizmus harminc százalékkal esett vissza. Pedig ez jó üzlet, mert a konferenciákra, üzleti utakra érkező turisták fajlagos költése jóval magasabb, mint a „szandálos” utazóké: nem árérzékenyek, sokat vásárolnak, a legjobb szállodákban laknak, amit általában a cég fizet. A válságot tehát megszenvedi az idegenforgalom, már azt is sikerként kell elkönyvelni, hogy a belföldi turizmus a várt 30 százaléknál kevésbé esett vissza 2008-hoz képest: ezúttal az első kilenc hónapban a belföldi vendégek száma 6,1 százalékkal, míg a belföldi vendégéjszakák száma 6 százalékkal csökkent.

     A zrt. 2006 óta évente egyegy téma köré építi belföldi marketingkommunikációját: 2009 a Kulturális Turizmus Éve volt, 2010 a Fesztiválok Éve, 2011 pedig az Egészségturizmus Éve lesz. A 2010-es kampányév elsősorban belföldre koncentrál, de számos fesztivál, például a Sziget vagy a Miskolci Operafesztivál, a külföldről érkezők érdeklődésére is számot tarthat. A kommunikációban a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa program eseményei szerepelnek kiemelten. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2009.11.23.)