A beruházónak még teljesítenie kell a szerződéskötési feltételeket, csak ez után, optimális esetben január közepén írhatják alá a Balatonring kölcsönszerződését. Az építés azért csúszott, mert a Sedesa nem tudott megállapodni a fejlesztési bankkal a szükséges, mintegy 50 millió eurós hitelről. Emiatt a pálya építése elakadt. Az idén nyáron a beruházó saját tőkéjéből nekilátott a munkálatoknak, kérdéses volt, lesz-e elég pénze az építkezés befejezéshez. Ősszel azonban a KPMG pénzügyi tanácsadó elfogadhatónak ítélte a beruházó üzleti terveit, majd a kormány garanciát vállalt a kölcsön egy részére, végül pedig az MFB igazgatósága döntött a hitel odaítéléséről. Sávolyban már végeztek a földmunkákkal, kialakították a ring végleges nyomvonalát. Tavasszal a pálya betonozásával, aszfaltozásával, a lelátók, a kiszolgáló létesítmények építésével folytatják. A 4,2 kilométer hosszú és 15 méter széles pályán akár 315 km/ó sebességet is elérhetnek a versenyzők. A szeptemberi első futamra 100.000 nézőt várnak, és a sávolyi Balatonring 800 főnek teremt munkalehetőséget. (index.hu, 2009.12.30.) |