HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Minőségi díj 2009: 14 szálloda és 1 étterem
2010.01.28.

A budapesti Danubius Hotel Arénában megtartott sajtótájékoztatón jelentették be a 2009. évi Magyar Turizmus Minőségi Díj kitüntetettjeit. Ujhelyi István és Wolff Péter Trencsényi Mariann projektigazgatóval adott tájékoztatót a Minőségi Díj programról, a tavalyi év nyerteseiről és a 2010. évi pályázatról. Elmondták, hogy a jövőben szeretnének a minősítésbe több éttermet bevonni, és tervezik azt is, hogy a későbbiekben fürdőszolgáltatók számára is kidolgoznak majd hasonló rendszert. Wolff Péter rámutatott: a 2006-ban bevezetésre került díj, a hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és objektív értékelésére szolgáló minősítési rendszere, amelynek célja - a turizmus hosszú távú stratégiájának megfelelően – a versenyképesség javítása, a piaci pozíciók megtartása, illetve erősítése a világ turisztikai piacán. Hozzátette: a díj szakmai presztízse abban is megnyilvánul, hogy a pályázók komolyan készülnek a megmérettetésre, mások viszont nem mernek pályázni, tartva a konzekvenciáktól. “Az önértékelési listát a tapasztalatok alapján évente átdolgozzuk” – fogalmazott Trencsényi Mariann, az első évben alkalmazott eldöntendő kérdéseket mára a súlyozott pontozás váltotta fel, valamint az évek során a wellness és a konferencia szállodákra vonatkozó kérdések köre is jelentősen bővült. Az idei pályázatot február 1-jén hirdetik meg, a benyújtási határidő május 31. A díjról részletes információk a www.ntb.hu honlapon találhatók.
    Négy év alatt 68 szálloda és 13 étterem nyerte el a címet, amelyet a díjazott aztán három évig viselhet. 2007-ben a HOTREC akkreditálta a programot, így a nyertesek az európai kritériumokat igazoló 2Q jel használatára is jogosultak. A svájci rendszer mellett egyedül a magyar lett a nemzetközi szervezet által akkreditálva és valószínűleg a hazai programot kívánják Európában is elterjeszteni.
    2009-ben 14 szállodai pályázóból 13 nyerte el a címet, míg az éttermek közül egy pályázott és nyert, továbbá egy éttermi cím visszavonásra került. A pályázó szállodának egy 750, az étteremnek egy 300 kérdésből álló önértékelési listát kellett kitöltenie. A kitöltés előtt a jelentkezők minden évben egy egész napos képzésen vesznek részt, ahol a kitöltési útmutatókról kapnak hasznos ismereteket. Ezt követően két bizottsági tag titkos helyszíni vizsgálatot tartva ellenőrzi a válaszok helyességét. A nyerteseknél a három év során legalább egyszer utóellenőrzés is történik. Eddig három szállodától és egy étteremtől kellett visszavenni a díjat.

   
A Magyar Turizmus Minőségi Díj 2009-es nyertesei a következők:
Szállodák:
- Granada Konferencia, Wellness és Sport Hotel, Kecskemét
- Hotel Caramell, Bükfürdő
- Danubius Hotel Arena, Budapest
- Dráva Hotel Thermal Resort, Harkány
- Promenade City Hotel, Budapest
- Andrássy Kúria Hotel Wine& Spa, Tarcal
- Best Western Hotel Aquarell, Cegléd
- Hotel Fagus, Sopron
- Hotel Lycium Debrecen, Debrecen
- Ramada Resort Aquqworld Budapest, Budapest
- Boutique Hotel Zara, Budapest
- Airport Hotel Budapest, Vecsés
- Buda Castle Fashion Hotel, Budapest
Étterem: :
- Wunderlich Bortrezor és Látványpince, Villány

(Forrás: Turizmus Online, 2010.01.26.)