Libamáj és szűzérme volt sokhelyütt a slágervacsora a Torkos Csütörtök akcióban. Rekordszámú, több mint 1300 étterem jelezte részvételét, ahol február 18-án féláron ehettek a vendégek. Étteremvezetők szerint ez igen sok munkával és kevés közvetlen haszonnal jár, de bőven megtérül a reklám hatása, a visszatérő vendégek miatt. A szervező Turizmus Zrt. online kérdőíves felmérése szerint az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A visszajelzések alapján elmondható, hogy az akció nem csupán a vendégek körében egyre népszerűbb, de az étteremtulajdonosok is fontosnak tartják az akció promóciós értékét. A válaszadó éttermek valamivel több mint egynegyede Budapesten, 54,1%-a vidéki városokban, 18,5%-uk pedig egyéb településen várta a vendégeket. 2010-ben az éttermek negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A felmérésben részt vevő, korábban csatlakozott éttermek közül 2006-ban 22,6% volt már részese az akciónak, 2007-ben 38,9%, 2008-ban 69,3%, 2009-ben pedig 93,0% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz.
A korábbi évek sikereit és a széleskörű promóció eredményeit jelzi, hogy a vendégek többsége – 2010-ben 85,1%-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Egy válaszadó étterem átlagosan 178 főt látott vendégül, becslések szerint 2010. február 18-án összesen körülbelül 230 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek csaknem kilenctizede előzetesen asztalt is foglalt.
Az éttermek által tolmácsolt fogyasztói visszajelzések döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtököt, és – bár ez egy naphoz kötődik – szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. Néhányan ugyancsak jó ötletnek tartották, hogy számos étterem meghosszabbította az akciót péntekre, illetve az egész hétvégére. Sokan adtak hangot annak az igénynek, amely szerint gyakrabban, egy évben többször is kellene ilyen jellegű eseményt, akciót rendezni.
A felmérésből az is kiderült, hogy több helyen némi fennakadást okozott a vártnál nagyobb forgalom, egyes teltházas éttermekben sokat kellett várni az ételekre, a csúszások miatt voltak türelmetlen, elégedetlen vendégek, a várakozási idő hosszabb volt, mint általában. A Torkos Csütörtök akcióban részt vevő éttermek több mint harmada számít a forgalom növekedésére az akció következtében, és több mint kétharmaduk, a válaszadók 68,6%-a gondolja úgy, hogy az akcióban részt vevő vendégek hosszabb távon, a későbbiekben is betérnek majd hozzájuk, tehát bővül a vendégkörük az akció által.
A résztvevők többsége a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén értesült az akcióról, de sokan tájékozódtak a Torkos Csütörtök hivatalos honlapjáról, a www.menjunkenni.hu oldalról is.
A következő Torkos Csütörtök időpontja 2011. március 10. (Forrás: Magyar Turizmus Zrt. közleménye, 2010.03.18.) |