HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Konkrétumok helyett 10 éves jövőkép a turizmusban
2010.07.20.

Értelemszerűen csalatkozniuk kellett azoknak, akik a turisztikai vállalkozások napi gondjaira vártak válaszokat, hiszen az ágazat állami irányítása eleve a jövőkép felvázolásának céljával hirdette meg a konzultációt. A még köztársasági elnöki kinevezésére váró Schmitt Pál köszöntötte a résztvevőket, s rámutatott a turizmus jelentőségére, hiszen 8 százalékkal részesedik a GDP-ből, s 400 ezer főt foglalkoztat, emellett kiváló adottságokkal is rendelkezünk például a termál, a kulturális, a lovas, a kerékpáros turizmus és a vízi sportok terén.
Matolcsy György gazdasági miniszter hangsúlyozta: a mennyiség helyett a minőséget, a komplexitást helyezik az előtérbe a turisztikai fejlesztésekben. Az elképzelések szerint még júliusban bemutatják a második Széchenyi-terv első változatát. Cséfalvay Zoltán államtitkár és Horváth Endre helyettes-államtitkár koordinátásával összeállítanak egy 10 éves turizmusfejlesztési tervet s kérik, hogy ehhez a szakma is tegyen javaslatokat. Fontosnak tartják a turizmus törvény megalkotását, s a jó üzleti klíma megteremtését, mely már érezhető például a kisadók kivezetésével, valamint a vállalkozási adó mérséklésével.
A július 16-i Turizmus- és Egészségipari Konzultáción pillanthatott bele első alkalommal a szakma a Magyar Turizmus Zrt. új vezérigazgatója, Horváth Gergely elképzeléseibe. Mint mondta, tevékenységének fókuszában a profittermelés, a konkrét eredmények elérése áll, a szakmával szeretné az eddiginél is szorosabbra fűzni az együttműködést. Új, innovatív kampányok indulnak, s közben kiemelt figyelmet kap a hatékonyság mérése. Az akciók közül például szeretnék 50-ről 100 millió forintra emelni a Budapest Winter Invitation kampányhoz adott támogatást, a részletekről már előrehaladott tárgyalások folynak a Magyar Szállodaszövetséggel és a Malévvel.
A vezérigazgató szeretne emellett az eddigieknél nagyon hangsúlyt és több forrást szentelni a vidéki turizmusmarketingre. A tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Fejlesztési Bank eredményorientáltságot vár el az újjászervezett zrt.-től. E célból korszerű marketingeszközök használatát tervezik, igyekeznek minimalizálni a költségeket és a működési költségekből minél többet átcsoportosítani a marketingre. Újragondolják a központ, a regionális igazgatóságok és a külképviseletek működését. Úgynevezett profitcentereket hoznak létre, melyek a hazai vállalkozásoknak adnának még több aktuális piaci információt egyfajta tanácsadói működésben. Továbbfejlesztik hazánk online turisztikai megjelenését, az e-commerce centert pedig úgy alakítják ki, hogy konkrét foglalások is hozzáköthetők legyenek a hatalmas adatbázishoz. Előkészítés alatt áll, és szeptemberre elkészül a 2011-es marketingterv első verziója, amelyet a szakmával is megvitatnak majd. A fő csapásirány az egészségturizmus lesz, de a témaév csak felvezetője lesz az egészségturizmus elkövetkezendő években való hangsúlyos megjelenésének.
A vezérigazgató kiemelte: különösen fontos, hogy hazánk jól éljen az EU-elnökség adta lehetőségeivel, erre már ősztől sajtóutak szervezésével, PR-megjelenésekkel felhívják a figyelmet. Felmerült a Welcome to Hungaria beutaztató workshop újraindítása is: erre valószínűleg nem az Utazás kiállítással egy időben kerülne sor, hanem az IMEX-hez igazodva, de mindenképpen az első hat hónapban. Ferihegy szerepének erősítésében is közreműködik a marketingszervezet, a vezérigazgató például már ezen a héten tárgyal a Ryanairrel a budapesti járatokról. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2010.07.19.)