A válság ellenére évek óta igen nagy létszámmal tartják meg a már hagyományos soktízezres könnyűzenei fesztiválokat. Évente 2.000 különböző fesztivált szerveznek, s a legnagyobbak természetesen a 4-5 napos nyári happeningek, amelyek a korábbi fiatalos együttlétekből mára kőkemény profi vállalkozássá nőtték ki magukat. A legnagyobb szervező, a Sziget Kft. - a VOLT, a Balaton Sound és a Sziget Fesztivál mellett - már külföld felé nyitott: a korábbi években megrendezte az erdélyi marosvásárhelyi Félsziget Fesztivált, s most a horvát tengerpartra kacsingat (Adria Sound). A budapesti Sziget fesztivál egyre inkább a külföldi fiatalok megabulijává válik, a látogatók fele már külhonból érkezik, hiszen a növekvő árakat már egyre nehezebben tudják megfizetni a magyar fiatalok. Nyugat-Európából viszont külön-vonatokon is érkeznek a fiatalok, s így ország-imidzs szempontjából is kitűnő esemény a Sziget, vagy többi társa. A Sziget Fesztiválon egyébként tavaly 382 ezren vettek részt...
A külföldi fiatalok főleg a Sziget Kft. bulijait látogatják, míg a kisebb pénztárcájú magyar fiatalok, egyetemisták az olcsóbb Hegyalját és az EFOTT-ot választják inkább. A Hegyalján a Zöld Fesztivál minősítéshez híven az idén is a környezettudatosság jegyében zajlott a buli. Az elmosható, visszaváltható poharaknak és söröskorsóknak köszönhetően most is sokkal kevesebb hulladék keletkezett, mint a "RE-pohár" bevezetése előtt. A fesztivál 2009-ben kapta meg a Zöld Fesztivál minősítést, azokért az erőfeszítésekért, melyeket azért tesznek a szervezők, hogy a fesztivál minél kevésbé terhelje meg a környezetet, illetve a vendéglátó településeket. A RE:pohárral már tavaly radikálisan sikerült csökkenteni a termelődő szemét mennyiségét, a szürkevizes zuhanyzókkal pedig a vízfogyasztás csökkenthető az enyhén szennyezett vizek tisztításával és újrafelhasználásával.
A fiatalok mobilmárkája, a djuice és az ország legnagyobb egyetemista bulija, az EFOTT három évre szóló közös munkáról állapodott meg az idén. Az együttműködés nem pusztán egy egyszerű szponzorációra irányuló kapcsolat, hanem közös munka, amely a következő három évben a tehetségkutatásról és tehetséggondozásról, a fesztiválon pedig a fiatalok számára is megfizethető, minőségi szórakozásról szól. (Forrás: MTI, 2011.07.04-18. + Eventer tudósítás)
|