A Hungaroring Zrt.
elnök-vezérigazgatója a Digi Sport televíziós csatorna pénteki Reggeli
Start című műsorában az autós gyorsasági világbajnoki futam
megrendezését nagyon jó üzletnek nevezte az ország számára, és nem fél
attól, hogy a Magyar Nagydíj lesz az egyik olyan európai verseny,
amelyik kikerül a versenynaptárból. Bernie Ecclestone, a Forma-1
elsőszámú ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a jövőben várhatóan csak öt
európai futam lesz az F1-es naptárban.
"Nagyon jó a viszonyunk Bernie Ecclestone úrral, s szerintem a mi
szerződésünk biztonságban van. Ha tudjuk teljesíteni azokat a
feltételeket, amelyeket a szerződésben vállaltunk, akkor úgy érzem,
2016-ig nem vagyunk veszélyben" – hangsúlyozta Gyulay, aki szerint a
két spanyol verseny közül az egyiknek, valamint a belga futamnak van a
legnagyobb esélye arra, hogy kivegyék a programból.
Hozzátette: ahhoz, hogy utána is legyen verseny
Magyarországon, két-három év múlva el kell kezdeni tárgyalni a
hosszabbításról, s 2014-ben jelentős beruházást kell elvégezni a
mogyoródi pályán. Ennek pontos összegét nem nevezte meg, csak annyit
mondott, hogy ez kevesebbe kerül majd, mint egy futballstadion
felépítése. Az elnök-vezérigazgató ugyanakkor elismerte, hogy a
Hungaroring a legrégebbi pálya a jelenlegi Forma-1-es helyszínek között.
"A főépület és a lelátórendszer sem mondható nagyon korszerűnek, ennek
ellenére a csapatok és az FIA is nagyon szereti a mi pályánkat. Ezzel
kapcsolatban nincs félelmem" – fogalmazott, majd azzal folytatta, a
mogyoródi helyszín és a modern Forma-1-es pályák között akkora a
különbség, mint futballhasonlattal élve a Hungária körúti MTK-stadion
és a müncheni Allianz Aréna között.
"Az biztosan nem fog menni, hogy 2014-ben azt
mondjuk Ecclestone-nak: hosszabbítsuk meg a szerződést, majd mutatunk
neki egy makettet, hogy a pálya 2016 után így fog kinézni." - tette
hozzá. Gyulay hangsúlyozta, ez a jelentős fejlesztés nem kizárólag
állami pénzből valósulhat meg, mert felhasználhatnak hozzá pályázati
pénzeket, s van a fiókjában egy olyan terv is, amelynek
megvalósításával önfenntartóvá lehetne tenni a pályát: "Ne feledjük,
hogy Mogyoródon egy 128 hektáros sportingatlanról van szó. Akár
megújuló energiával is lehetne fűteni, vagy világítani. Lehetne áramot
is termelni, rengeteg lehetőség van, s vizsgáljuk a pályázati
lehetőségeket is. Ne csak azt mondjuk, hogy ennyi pénz kell, hanem azt
is, hogy a pálya a saját lábán álljon meg."
Az elnök-vezérigazgató elárulta, akkor ugrik ki majd a fiókjából ez a
terv, amikor megnyílnak a pályázati lehetőségek.
"Akkor oda kell állni az aktuális kormány elé, s azt
mondani, hogy nekünk van egy olyan tervünk, amivel a pálya megállhat a
saját lábán. És azt is be tudjuk bizonyítani, hogy egy év alatt
nyereségessé tudtuk tenni magát a gazdasági társaságot és ez nagy
eredmény" – fogalmazott, majd hozzátette, idén valószínűleg nyereséggel
zár a Hungaroring Zrt., ráadásul úgy, hogy ebben az évben 380 millió
forint hitelt is visszafizetett.
A pálya kihasználtságával kapcsolatban elmondta:
idén körülbelül száznegyven egynéhány napon hasznosították a pályát, s
111 nap már jövőre is le van kötve. Véleménye szerint ez egy nagyon jó
szám, mert az időjárás miatt egy évben maximum 160-170 nap lehet
használni a Hungaroringet. Beszélt arról is, hogy most már a zrt. saját
csapatot állított fel a pálya értékesítésére, s céljuk, hogy jövőre is
minél több olyan esemény legyen a pályán, amely sok magyar nézőt vonz.
(Forrás: MTI / Digi TV, 2011.12.04.) |