A szálláshelyi adatbázisokban és a kereskedelmi kommunikációban továbbra is előfordul, hogy olyan létesítmények is használják a korábbi kötelező minősítést, akik erre nem lennének jogosultak. Ennek a jelenségnek a felszámolása a helyettes államtitkár szerint közös érdek, ezért egy munkacsoport felállítását tervezi az ellenőrzésre jogosult Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint a Magyar Turizmus Zrt. bevonásával, hogy a jogszerű védjegyhasználatot időszaki ellenőrzésekkel is megtámogassák, illetve, hogy az új védjegyrendszer, mint a minőség garanciája minél előbb bekerüljön a köztudatba. Hülvely István, a Hunguest Hotels Zrt. vezérigazgatója – aki a Hunguest Hotel Aqua-Sol nevében átvette a 300. Hotelstars-védjegytáblát – üdvözölte a minisztérium döntését, hogy vége a türelmi időnek, ugyanakkor rámutatott, hogy a jogtalan védjegyhasználók kiszűrése akár az íróasztal mellől, az internet segítségével megoldható.
A nemzetközi szállodaipar történetében először az EU-tagországaiban 2013 márciusa és augusztusa között egy olyan online felméréssel történő piackutatásra kerül sor, ami a szabadidős és üzleti utazók szállodákra vonatkozó tapasztalatait, elvárásait vizsgálja. Ezeket beépítik a Hotelstars Union minősítő rendszerébe. Észtország, Lettország, Litvánia, Luxemburg és Málta idei csatlakozásával ma már Európa 12 országában – amely mintegy 150 milliós piacot jelent – mintegy 18 ezer szálloda kategorizálása történik a Hotelstars Union (HSU) minősítő rendszer követelményei alapján. Jelenleg Belgium, Dánia, Franciaország, Görögország, Norvégia szakmai szövetsége megfigyelőként vesz részt a HSU tevékenységében, várható, hogy közülük többen még 2013-ban belépnek a tanúsító rendszerbe. A Hotelstars Union a szállodák minősítését jelenleg 270 kritérium alapján végzi, ám a kritériumrendszer dinamikus, négyévente felülvizsgálják (korszerű követelménypontok váltják a kissé elavultakat), hogy a hotelek szolgáltatásai folyamatosan alkalmazkodjanak a vendégek elvárásainak változásához, a technikai fejlődéshez – így 2015-től már e szerint történnek a minősítések. A megújítás nemzetközi szakértői munka keretében történik, a potenciális utazóközönség véleményének, vendégelvárásainak Európa-szerte történő online megkérdezésével a www.hotelstars.hu honlapon. A kérdőív minden HSU-tagország nyelvén, így magyarul is elérhető és kitölthető. A felmérés értékelésében a lausanne-i Szállodai Főiskola, illetve a St. Gallen-i Egyetem nyújt segítséget a Hotelstars Unionnak. A kitöltésben részt vevők nyereményjátékon vehetnek részt, s a HSU tagszállodái által felajánlott 2-3 napos tartózkodásra szóló vouchereket nyerhetnek.
Magyarországról a Danubius Astoria City Center, a Continental Hotel Budapest, az Ibis Budapest Heroes Square, a K+K Hotel Opera és a Best Western Premier Hotel Parlament támogatják a mérést. A szállodák minősítésére vonatkozó, 2015-től életbe lépő új követelmények kidolgozásánál a piackutatás eredményei mellett figyelembe veszik az egyéb szállodai minősítési rendszereknél, a vendégvélemény-gyűjtő internetes portáloknál tapasztaltakat is. (Forrás: Turizmus Panoráma, 2013.03.05.)
|