A Routes Europe konferenciák történetében még soha nem vett részt ennyi küldött, mint idén. David Stroud alelnök sajtótájékoztatóján hangsúlyozta:
?Nagyon elégedettek vagyunk a magas részvételi aránnyal; bár az európai gazdaság továbbra is nehézségekkel küszködik, a mostani konferencia is azt bizonyítja, hogy a légiközlekedési iparág döntéshozói a légiközlekedési iparág döntéshozói töretlen elszántsággal keresik az új piaci lehetőségeket az utasforgalom növelése érdekében." A másik házigazda, a Budapest Airport vezérigazgatója arról beszélt, hogy független piaci elemzők szerint a magyar gazdaság 2015-től az EU-s átlagot meghaladó mértékben növekedhet, ez pedig a légiközlekedés dinamikus fejlődését is magával hozhatja. Jost Lammers kijelentette: ?A tavalyi év ? minden piaci megrázkódtatásával együtt ? számunkra végül pozitívan zárult, hiszen a budapesti repülőtéren megfordult 8,5 millió utas révén, ?mindössze? 4,7%-kal esett vissza a forgalmunk. Mindez egy olyan évben történt, amikor elvesztettük a Malévot, a magyar nemzeti légitársaságot. Ezen azonban már régen túl kellett lépni, mi a jövőre koncentrálunk. Most, itt a Routes konferencián is arról igyekeztek meggyőzni a légitársaságokat, hogy használják ki a magyar piacban meglévő, eddig kiaknázatlan üzleti lehetőségeket.? Ez utóbbi cél elérése érdekében a Budapest Airport újabb, innovatív marketing eszközöket is bevezet, amikről most először volt szó a nyilvánosság előtt. Európai szinten is újdonságnak számít az az új, járatnyitási kedvezmény, amelynek tervezett bevezetéséről Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési üzletág-igazgatója beszélt. Mint elmondta, ha a következő napokban befut az NKH Légügyi Hivatalának jóváhagyása, úgy akár már június 1-től is bevezethetik a kisebb forgalmú útvonalakra vonatkozó új járatnyitási kedvezményt. Kam Jandu elmondta: ?Olyan, Budapestről hiányzó, de kisebb utasforgalmú útvonalakon kívánunk 50%-os díjkedvezményt adni a légitársaságoknak, amelyeken elég csak heti két, három vagy négy napon üzemeltetni a járatot. Eddig a légitársaságok egyedül viselték az ilyen járatnyitással együtt járó üzleti kockázatot. Most a kedvezmény bevezetésével szeretnénk ezt a kockázatot megosztani a repülőtér és a légitársaságok között.? (Forrás: Yetfly.hu, 2013.05.15. és routesonline.com)
|