A 2 napos tréning segítséget nyújt Önnek abban, hogy:
- megismerje saját illetve főnöke munkastílusát a jobb együttműködés kialakítás érdekében;
- hogyan emelje munkájának színvonalát prioritások felállításával és a feladatok delegálásával;
- hogyan tanuljon meg bánni a zavaró tényezőkkel és hogyan hárítsa el az akadályokat;
- hogyan kezelje a mindig növekvő stresszt.
A tréning folyamán a résztvevőknek alkalmuk van saját kérdéseikkel és nehézségeikkel foglalkozni, tudatosan odafigyelve az általuk megélt szituációkban való felelősségük megértésére és a szükséges változtatások felismerésére.
A tréning tartalma:
Ismerje meg saját, ill. főnöke munkastílusát Önismereti bevezető munkastílusunk jobb megismeréséhez
- Elemezze saját munkastílusát
- Miben rejlenek erősségei, ill. gyengeségei?
- Az önmegfigyelés eszközei
- Hogyan dolgozik főnöke?
- Optimális kapcsolat kialakítása az asszisztens és főnöke között
- Találja meg a helyes információs rendszert Ön és főnöke között
Professzionális munkaszervezés
- Dolgozzon célorientáltan, ahelyett, hogy a feladatokat csak úgy elvégezné
- Tervezze meg munkafolyamatait és az elvégzésükhöz szükséges időt
- Optimális határidő tervezés
- Az idő- és feladatszervezés legfontosabb eszközei
Használjon időbüdzsét: Készítse el saját időtortáját, és ismerje fel a kritikus pontokat!
- A tényleges állapot elemzése – Mire megy el az ideje?
- Ismerje fel az időrabló tevékenységeket és tegyen ellenük
- Fedezze fel a pluszidőket és használja ki azokat!
- Jó időmenedzsment fegyelem révén
Zavaró tényezőkkel való helyes bánásmód Melyek azok a helyzetek, amiken én magam is tudok változtatni?
- Miért csak feltételesen működik az időtervezés?
- A leggyakoribb zavaró tényezők az időmenedzsmentben
- Mely tényezőket lehet előre látni, és melyeket nem?
- Motiválja munkatársait annak érdekében, hogy a saját időbeosztása ne boruljon fel
- Előtervezés, plusz idők meghatározása
Állítson fel prioritásokat – több idő a leglényegesebb feladatokra
- A prioritási sorrend felállításának legfontosabb szabályai
- A különbség „sürgős” és „fontos” között
- A kulcsfontosságú és a kevésbé fontos feladatok elemzése
- Tippek és trükkök a checklisták készítéséhez, alkalmazásához
Újítsa meg irodája működését – Hogyan vezessen be jól működő rendszert munkahelyén?
- Tervezze meg a folyamatot – Haladjon lépésről lépésre!
- Hogyan győzze meg felettesét és kollégáit az új elrendezési rendszerről?
- Hogyan vonjon be másokat is az új rendszer kialakításába?
A delegálást is meg kell tanulni!
- Ki felé delegálhat Ön? – hogyan reagálhat, ha NEM-et mondanak Önnek?
- Milyen típusú feladatokat tudnak mások is átvenni?
- Tanulja meg megvédeni saját idejét - Hogyan mondjon NEM-et?
- Felelősségek, illetékességek megállapítása
Időnyomás alatt is őrizze meg nyugalmát – hatékony stresszmenedzsment eszközök
- Lehetséges stresszfajták és kiváltó okaik
- Azonosítsa mi váltja ki Önnél a napi stresszt
- Mit tegyen, hogy egyáltalán ne keletkezzen stressz?
- Stratégiák a stressz kezeléséhez – találja meg a megfelelő alternatívákat
- Gyakorlatok és módszerek a kikapcsolódáshoz
- Hogyan fordítsa át a munkahelyi stresszt pozitív energiává?
- A program során arra törekszünk, hogy a szükséges elméleti keretek rövid bemutatását követően minél több időt fordítsunk a résztvevők vezetői készségeinek gyakorlati fejlesztésére valószerű helyzetgyakorlatokban. Ehhez többek között az alábbi módszerekkel dolgozunk:
- rövid elméleti áttekintés;
- videós helyzetgyakorlatok;
- csoportos helyzetelemzések / személyes analízisek az erősségek és a gyengeségek
azonosítására;
- kiscsoportos feladatok;
- interaktív beszélgetések.
További információ
|