HÍREK

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben Archívum

 
MaReSz közgyűlés és szakmai nap
2017.06.07.

Június 7-én tartotta meg a szövetség évi közgyűlését - egyúttal összekötve egy szakmai nappal, amelyet a Kiállítási Iparág Nemzetközi Szövetsége szervezett szerte a világon. A közgyűlésen Ganczer Gábor a decemberben újjáválasztott elnök számolt be a tavalyi és az idei tevékenységről. Bevezetésképp a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing-kommunikációs vezérigazgató-helyettese 'Paradigmaváltás a turizmusban' címmel tartott prezentációjában az új, digitális marketing-kommunikációs stratégiákról beszélt. Bánhegyi Zsófia elmondta, hogy júniustól a felügyelete alá tartozik a Magyar Kongresszusi Iroda, s e téren igyekeznek együttműködni a MaReSz-szel. Erre Benyhe Ildikó alelnök részletesen is kitért. Rókusfalvy Gábor alelnök kifejtette, hogy szorosan együttműködnek a társszövetségekkel az iparűzési adóval kapcsolatos vizsgálatok ügyében. Vaskó Tünde elnökségi tag bemutatta a szövetség új honlapjának terveit, illetve örömmel jelezte, hogy külön tagozattá alakult a technikai munkacsoport. A 70-ről 90 ezer Ft-ra történő tagdíjemelés vitatott kérdésével kapcsolatban Varga-Szabó Andrea rámutatott, hogy csak minimális volt a kilépés, s több új tag belépésével a MaReSz létszáma 102 lett. A közgyűléssel együtt tartott szakmai napot a házigazda Hungexpo kiállítási igazgatója, Tihanyi Klára zárta, aki annak jelentőségéről beszélt, hogy mennyire fontos szerepet játszanak a kiállítások egy cég marketing kommunikációjában.

    A közgyűlés előtt tartották meg a tagozati üléseket, amelyeken új vezetőket választottak. A rendezvényhelyszín tagozat új elnöke, Parti János a Kempinski Hotel értékesítési és marketing igazgatója elmondta, hogy a irányításával a MaReSz készít egy ajánlást a megrendelői oldalról szinte dömpingszerűen érkező ajánlatkérések problémairól, s ebben közreműködik a Danubius és a Hotel Famulus képviselője is. A Nemzeti kastély- és Várfejlesztési Igazgatóság (a decemberben feloszlatott Forster Örökségvédelmi Központ egyik utódja) várbéli palotája adott helyszínt az ügynökségi tagozat ülésének, amelyen Duca Andrea lett az új tagozatvezető. A HD Group ügyvezető partnere a szakmai oktatás fontosságát emelte ki, illetve ugyancsak fontosnak mondta a megrendelői sztenderdekkel kapcsolatos egységes fellépést. Tagozattá vált a rendezvénytechnikai munkacsoport, ahova az utóbbi időben szép számmal léptek be a szakcégek. Fábián Attila megválasztott elnök, a Smarteq ügyvezetője hangsúlyozta, hogy fejleszteni kell az oktatást, továbbá irányelvi kódexet dolgoznak ki, amely minőségbiztosítás lenne a belépő tagoknak. (Eventer tudósítás, 2017.06.07.)


további részletek..


 
Jön a turizmus-stratégia és újra külföldi képviseletek
2017.06.06.

Szeptemberben bemutatják a következő tíz évre szóló turizmusstratégiát és az új országmárkát, a fontos küldőpiacokon pedig ismét lesz hazánknak turisztikai képviselete hangzott el a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai országjáró programjának június eleji első, soproni állomásán. Ennek célja, hogy a MTÜ tájékoztasson a turizmus irányításának új fejlesztési elképzeléseiről és meghallgassák a térségek képviselőinek véleményét. Sopron-Fertőd kiemelt turisztikai térség mintegy 60 milliárd forint értékű turisztikai célú fejlesztés előtt áll, hasonló lehetőségre legutóbb a két világháború között volt példa - hangsúlyozta Fodor Tamás polgármester. Az MTÜ vezérigazgatója, Guller Zoltán szerint paradigmaváltásra van szükség a turizmusban, mert az elmúlt 17 évben kialakult struktúra már nem tud választ adni a turizmus új kihívásaira. Ilyen a biztonság felértékelődése, az utazásra költhető jövedelmek növekedése Nyugat-Európában és Magyarországon egyaránt, az internetes foglalások térnyerése, az élmények igénylése az utazók részéről, valamint az ágazat jövedelmezősége. Rámutatott, a célok között szerepel, hogy az ágazat súlya a GDP-ben a mostani 10-ről 16 %-ra növekedjen. Guller kifejtette: nem elsősorban több vendéget, hanem többet költő és hosszabb időt itt töltő turistát szeretnének Magyarországra csábítani. Ennek érdekében a korábbi pontszerű fejlesztések helyett a desztinációs szemléletre tértek át, s a fejlesztések célja a minőségi szintlépés. Az eddig ismert 3 kiemelt térség: a Sopron-Fertő, a Balaton, valamint a Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség régió mellé hamarosan további 5-6 helyszínt terjesztenek a kormány elé kiemelt turisztikai fejlesztési térségnek, köztük a Dunakanyart és Debrecent. A vezérigazgató kitért az ágazat fehérítésének szükségességére is, ezért 2019-től valamennyi szálláshely szoftverét be akarják kötni a NAV rendszerébe. A Turizmus Zrt. szétverésének része volt, hogy bezárták a külföldi képviseleteket, s ezek munkáját megpróbálták beilleszteni a Külügyminisztérium feladatkörébe. Úgy tűnik, belátták, hogy ez nagy hiba volt, mert kérdésekre válaszolva az MTÜ vezetői most elmondták, hogy ismét megnyitják a turisztikai képviseleteket a főbb küldő országokban. (turizmus.com, 2017.06.06.)


 
Budapest a 16. konferenciahelyszín
2017.05.11.

3-3 helyet előrelépve Budapest a 16., Magyarország pedig a 33. helyre került a nemzetköz konferenciahelyszínek világranglistáján. Az ICCA, a Nemzetközi Konferenciák és Kongresszusok Szövetsége által május elején közzétett sorrendben, - ahol az élen a legtöbb konferenciával Párizs szerepel Bécs és Barcelona előtt - sikerült megelőzni olyan világvárosokat, mint Róma, Edinburgh, Stockholm, vagy éppen Hong Kong. Az International Congress and Convention Association közel 12 300 nagyobb szakmai rendezvényt regisztrált 2016-ban a világon. Országos bontásban vizsgálva az adatokat a legtöbb rendezvény az Amerikai Egyesült Államokban tartották, míg a rangsor második helyén Németország, a harmadikon pedig az Egyesült Királyság áll. A kontinensek versenyében a legkedveltebb konferenciahelyszín Európa, ahol az események több mint fele zajlott. Európát követi Ázsia és a Közel-Kelet, valamint Latin- és Észak-Amerika. (Forrás: Magyar Turisztikai Ügynökség, 2017.05.11.)


 
Aranynap-díj: a legjobb szállodák
2017.05.17.

12. alkalommal adta át a legjobb hazai konferencia és wellness hotelek munkáját elismerő díjakat a Hilton Budapestben az alapító Day Holiday Kft. A rendezvényszervező cég meghatározott szakmai szempontok alapján a megrendelők és a vendégek véleményét kikérve állapította meg a sorrendet, figyelembe véve sokezer rendezvény több százezer vendégének tapasztalatait. A legjobb wellness szolgáltatásokat nyújtó hotel díjának odaítélésében a Turizmus Trend olvasói is segítséget nyújtottak szavazataikkal és e díjat a siófoki Hotel Azúr Wellness és Konferencia Szállodának ítélték. Az 5*-osoknál hotel a Hilton nyert, a legjobb budapesti 4*-os az Aquaworld, s vidékieknél a gárdonyi Nautis lett. Az újonnan nyitottaknál a legígéretesebb szálloda Aranynap-díját a siófoki Hotel Yacht kapta. A díjazottakat Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének általános alelnöke köszöntötte. (Forrás: MTI, 2017.05.17.)


 
Gourmet Fesztivál a Millenárison
2017.05.23.

Több mint 23 ezer érdeklődő vett részt a május 18-21. között tartott legjelentősebb gasztrofesztiválon. Glázer Tamás a Millenáris ügyvezető igazgatója elmondta, nagy siker, hogy a rendezvény immár nemzetközi szintre is kilépett. Az idei Gourmet-ra ugyanis meghívták a világ egyik leghíresebb séfnőjét, a szlovén Ana Rost, aki a Hisa Franko étterem szakácsa, s itt volt a legismertebb lengyel étterem vezetője, Wojciech Modest Amaro is. A szakmai zsűri döntése alapján a legjobb étel díját a régóta elismert balatonszemesi Kistücsök által készített Tokhal bodzás íróval, eperrel érdemelte ki, s szintén a szakmai zsűri döntése alapján a legjobb kiállító díjat pedig a pár éve híressé vált encsi Anyukám mondta étterem vihette haza. A közönségszavazatok alapján a legjobb ételnek járó díjat kapta a VI. kerületi Mozsár utcai Funky pho vietnami étterem Bánh Mi szendvicse, az idei legjobb kiállítónak járó díjat pedig a közönség ítélete alapján a gyöngyösi Bori Mami Étterem kapta. Egy Kulináris Innovációs Díjat is átadtak, amelyet szintén a szakmai zsűri értékelése alapján ítéltek oda. Ebben a kategóriában mérlegelték a mangalica és eper alapanyagoknak a kreatív, újszerű megközelítését, a kitelepüléshez kötődő innovatív elemeket illetve fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezéseket. A díjat a Rosenstein Vendéglő kapta. (Forrás: Médiainfo, 2017.05.23.)


 
"Üvegtigrisek" tüntetése - Food Truck Show
2017.05.25.

A büfékocsik közterület-foglalásának rendezését sürgették május eleji demonstrációjukkal e speciális szakma képviselői, akik szeretnék elérni, hogy az önkormányzatoktól kaphassanak bérelt food truck drosztokat, ahol biztosíthatnák a gyors étkezést. Főleg olyan helyeken, ahol nincs a közelben étterem, de a nagy látogatottság miatt erre igény lenne. Ilyennek tartják például a Citadella térségét, a Duna-part egyes részeit, a Városligetet és más fővárosi közparkokat. A büfékocsik felvonulásuk után a Kincsem Parkban vonultak a V. Food Truck Show-ra, ahol a Magyarországon tevékenykedő körülbelül másfél száz büfékocsi harmada vett részt. Kétharmaduk egyébként Budapesten dolgozik. A felvonulást szervező egyesület elnöke, Vad-Horváth Zoltán elmondta, hogy egy ilyen prémium szolgáltatást nyújtani képes büfékocsi kialakítása 10-15 millió Ft-ba kerül. A szakmai zsűri a Magyar Street Food Egyesület díját a Che-Che Food Trucknak ítélte. A nemburgerezőként feltüntetett étterem-kocsiban minden szendvicsbe színhús kerül, amit egyedi szószok és friss zöldségek egészítenek ki. Büszkeségük a Che-Che steakszendvics uruguayi angus marhahússal és házi lila hagyma lekvárral. Az egyesület a kreatív ételeken kívül az autó kialakítását, és a profi kiszolgálást is díjazta. A közönségdíjat pedig a Kanálgép nevű kocsi húsgolyói kapták. Tulajdonosa, Szalai Dezső minden külföldi útján megkóstolta a helyi fasírtokat, amíg tavaly létrehozta saját konyháját és egyedi húsgolyóit. (Forrás: HVG.hu, 2017.05.25.)


 


Vissza a lap tetejére  

Nyomtatható verzió