HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Csúcsra vitte az online médiát az augusztus 20.-i vihar
2006.09.03.

(MH-ÖSSZEÁLLÍTÁS) Falták a nézõk-olvasók a tragikus augusztus 20-i eseményekkel kapcsolatos híreket. Még az áprilisi parlamenti választások híreinél is jobban érdekelték az embereket az eseményekrõl és azok következményeirõl beszámoló tudósítások. A leglátványosabban az online médiumok profitáltak az olvasók híréhségébõl. Augusztus 21-én csaknem minden hírportál látogatottsági rekordot ért el. A prímet az Origo és az Index vitte, elõbbinek 397418, utóbbinak 378 096 egyedi látogatója volt aznap. Az oldalletöltések számában viszont az Index nyert, több mint tizenkétmillió oldalát nézték meg az Origo hatmilliójával szemben.

A napilapok többsége a vasárnapi korai lapzárták miatt elõször keddi számában foglalkozott részletesen a népünnepélyt katasztrófába fordító viharról. A lapok újságárusoknál értékesített példányszáma is növekedett a tragédia utáni napokban. A kiadók beszámolója szerint a Blikkbõl és a Magyar Hírlapból is mintegy húsz százalékkal több fogyott a standokon. A televíziók a sajtóval ellentétben már vasárnap este tudósíthattak volna a viharkárokról. Ezt azonban csak a Hír Televízió tette meg, az MTV és az országos kereskedelmi tévék, bár a tûzijáték közvetítése miatt a Duna-partra, órákon át hallgattak a viharról. A Hír Tv gyorsaságának meg is lett az eredménye. állítja Gajdics Ottó, a Hír Tv vezérigazgató-helyettese. Azt azonban nem hajlandó közölni, hogy ez a nézettségnövekedés pontosabban mit jelent, szerinte ugyanis az AGB-Nielsen panelei nem mérik elég pontosan a tematikus televíziók nézettségét.

Az országos televíziók végül csak a késõ éjszakai órákban számoltak be néhány perces rendkívüli hírmûsorban az eseményrõl, majd másnap foglalkoztak részletesebben a viharral. A hétfõi híradók nézettsége ennek ellenére csak néhány százalékponttal lett magasabb a szokásosnál. Egyedül a hétfõ reggeli mûsorok produkáltak az augusztusi átlaghoz képest kiemelkedõ nézettséget. A legjobban a Tv2-s Mokka teljesített, amelynek nézettsége 34 százalékkal haladta meg az átlagot.

A televíziók vasárnap esti hírérzékenysége nemcsak a nézõknek, hanem az Országos Rádió- és Televíziótestületnek is feltûnt. A médiahatóság a jövõ héten vizsgálja ki, hogy a tévéadók feladatafiknak megfelelõen tájékoztatták-e a nézõket az augusztus 20-i tragédiáról. A testület az MTV-a kívül a Duna Televízió, a Magyar Rádió, valamint az RTL Klub és a Tv2 mûsorát is górcsõ alá veszi.

Forrás:Magyar Hírlap