HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Ital SZIGET, avagy egy kiemelt esemény szponzorálásáról
2006.09.28.

A fesztivál egyik fõ támogatója, a Dreher, az Arany Ászok és a Pilsner Urquell termékekrõl ismert Dreher Sörgyárak Zrt. a Szigettel kapcsolatos pénzügyi mérleget nem közölte. Azt ugyanakkor elárulták, hogy a két fõ szponzor összesen 273 millió forinttal járult hozzá a Sziget költségvetéséhez. Tájékoztatásuk szerint elsõsorban a márkaépítés miatt fontos számukra a Sziget, nem annyira a fogyasztás a kulcsfontosságú szempont.

A Dreher márka támogatási stratégiája éves szinten egy kiemelt esemény szponzorálását célozza meg, hogy komplex program- és élményelemekkel is támogassa a rendezvényt a sör árusítása mellett. A korábbi két évek sikere után az idén is kiemelt szerepet kapott a fesztivál.

A szponzoráció célja, hogy a sörmárka a fesztiválon keresztül kulturális és szórakoztató programokkal is megjelenjen, ezzel erõsítve a brandet és fogyasztókkal való személyes kapcsolatot. Utóbbi remekül sikerült: az idén több mint kétszer annyian látogatták meg a Dreher Sörkultúra Házat, mint tavaly. Bár a Dreher volt a kiemelt márka, a nagyobb választék érdekében a cég elérhetõvé tette a vendégek számára az Arany Ászok- és a Pilsner Urquell-termékeket is. A sörgyár illetékese jelezte továbbá, a rendezvény hatással van az eladási volumenre, de nem ez az elsõdleges szempont, hanem a márkaépítés.

A Coca-Cola Magyarország a teljes termékkínálatával volt jelen, a szénsavas üdítõitaloktól kezdve a természetes ásványvízen keresztül, a gyümölcsleven át a jeges teáig. A cég tavalyi eladásai meghaladták a konkurencia 2004-es számait, az idei forgalom pedig a rosszabb idõ dacára szinte azonos volt a 2005-össel. A társaság a Sziget Kft.-vel több évre tervezi az együttmûködést, így jövõre szintén támogatóként lesz jelen.

A rendezvény pénzügyi mérleget firtató kérdésre a Coca-Cola úgy felelt, hogy a Szigeten való jelenlétük célja leginkább a márkaépítés, hiszen ez egy kiváló alkalom arra, hogy nagyon célzottan érjék el a számukra fontos célcsoportot.

Az egyik különleges termék, amivel elõrukkolt a cég, a 0,2 literes Coca-Cola alupalack volt, amit csak az üdítõgyártó standján lehetett kapni. A palackban volt még fél deci hely: a mixer által még hozzáadott alkohollal hordozható long drinkké változhatott az üdítõ. A cég szerint ez .

Sikeres volt az óriási, 15 méter magas Coca-Cola automata is, ahol < csakúgy, mint a reklámfilmben > végigjárhatók voltak a termék születésének fázisai, és szert lehetett tenni egy, saját arcképpel ellátott Coca-Cola-s palackra is. A szigetlakók akár 2-3 órát is várakoztak, hogy bejuthassanak.

Forrás: Drink.hu