HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Ismét népszerű itthon is a magyar tenger
2007.08.24.

A ?magyar tengert? egyre több belföldi turista fedezi fel, 2006-ban a belföldi vendégéjszakák 24,6%-át tudhatta magáénak a régió. Az idei évben sem pártoltak el az utazók a legnagyobb tavunktól, a KSH adatai alapján 2007 első félévében 11,4%-kal nőtt a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi és belföldi vendégek száma pedig összességében 8,4%-kal növekedett a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein. A Balaton régió szolgáltatói is kiváló eredményekről számoltak be. Minden várakozást felülmúló eredményt hozott a régió első hét hónap idegenforgalmi gyorsmérlege, amely a kereskedelmi szálláshelyek havi visszajelzései alapján készül. 2007 első hét hónapjában az elmúlt évhez képest 17,4 százalékkal nőtt a belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma a felmérésbe vont balatoni szálláshelyeken. A vendégek száma összességében 10,9%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek esetében 14,9%-os, a külföldiek esetében pedig 2,3%-os növekedésről számoltak be a szolgáltatók. Annak érdekében, hogy a Balatonhoz az utószezonban is több vendég érkezzen, a Magyar Turizmus Zrt., a Balaton régió önkormányzatai és legjelentősebb turisztikai szolgáltatói, valamint a Fly Balaton repülőtér komoly erőfeszítéseket tesznek az úgynevezett Légi Marketing Alap létrehozására. Ennek célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra, többek között a Balaton régióba. Az alap létrehozására alakult szervezőbizottság első feladata, hogy megszervezze a következő találkozót azokkal a vállalkozásokkal, akik szándéknyilatkozattal jelezték részvételi szándékukat a kezdeményezésben. A találkozó célja, hogy meghatározzák a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Magyar Turizmus Zrt. vállalja, hogy mindig ugyanakkora összeggel támogatja az alapot, mint a vállalkozások és önkormányzatok összesen. (Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2007. augusztus 22.)