HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Nagy sikert hozott a BWI és a Torkos Csütörtök kampánya
2008.03.19.

Niklai Ákos, az MT Zrt. elnöke hangsúlyozta, hogy az akcióban részt vevő szállodákban februárban 20 ezer vendégéjszakát regisztráltak, az előző évhez képest a BWI honlapjának látogatottsága négyszeresére nőtt, 140 ezer látogatót és 700 ezer oldalletöltést számoltak. Róna Iván vezérigazgató rámutatott, hogy az akció népszerűsítésére a szállodák és a marketingszervezet együttesen közel 100 millió forintot fordított, amit az akcióban részt vevő stratégiai partnerek marketingsegítsége egészít ki. A szép eredményben szerepet játszott hazánk rendkívül erős jelenléte a fő küldőpiacokon. A BWI végső eredményeinek összesítésére májusban kerül sor. Niklai Ákos elmondta: időarányosan teljesül az a vendégéjszakaszám-növekedés, ami az év második felében rendelkezésre álló, plusz 500 millió forintos marketingtámogatás feltétele. A foglalás és a utazás közötti időszak lerövidülése miatt ugyanakkor nehéz a következő hetek forgalmát megjósolni. A Torkos Csütörtökről szólva Róna Iván közölte: igazi népmozgalommá vált, a már harmadik alkalommal megtartott akcióhoz 1100 étterem csatlakozott, s tovább nőtt a vendégek érdeklődése: február 7-én mintegy 180 ezer vendég torkoskodott, egyharmaduk már harmadszor élt a lehetőséggel. A szép eredményben nagy szerepet játszott az esemény nagy promóciója, az erre a célra létrehozott www.menjunkenni.hu oldalon minden információ megtalálható volt. A kampány népszerűsítésére mintegy 10 millió forintot fordítottak, ugyanakkor az akció által generált hírérték 40 millió forintot tett ki. Ennek köszönhető, hogy a vendégek 86,3 százaléka előre tudott az akcióról. Az esemény hatékonyságát vizsgáló felmérések szerint az éttermek 84 százalékában jóval kedvezőbb volt a vendégforgalom, mint egy átlagos februári napon, és a bevételek is sokkal jobban alakultak. A felmérések szerint a vendégek nem csak teli hassal, de elégedetten is távoztak, 92 százalékuk szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül, 98 százalékuk ajánlaná az egységet barátainak. Elhangzott: a részvétel elsősorban a magánszféra eseménye, az asztaltársaság létszáma átlagosan 4,37 fő. A Torkos Csütörtök eredményességet jelzi, hogy vendéglátóhelyek 77 százaléka nem csak egy napos, hanem hosszabb távú forgalomnövekedést vár, 95 százalékuk később is részt venne hasonló akcióban. A program sikereként értékelhető az is, hogy szélesedett a csatlakozó partnerek köre: az éttermeken kívül cukrászdák, utasellátó vasúti kocsik és a METRO áruházlánc is kapcsolódott a Torkos Csütörtökhöz, a GILDA MAX mozgásközpontok kezdeményezésére pedig megszületett a Mozgós Péntek akció. Egyre többen terjesztik ki a programot csütörtökön kívül más napokra is. Az esemény zárásaként Róna Iván bejelentette: a Torkos Csütörtököt 2009-ben február 26-án tartják. (Forrás: Objektív Hírügynökség és Turizmus Panoráma, 2008.03.13.)