HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Kerekasztal a kommunikációs konferenciapiac ellentmondásairól
2008.06.24.

A Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban tartott kerekasztalon a szervező Kőszegi András azt firtatta, hogy hol is tart ma nálunk a kommunikációs konferencia piac, milyen is a színvonala, hiszen szinte minden nap tartanak egy ilyen kisebb-nagyobb tanácskozást és e területen is többen próbálnak a zavarosban halászni. Nagy Bálint (Reklámszövetség) szerint ez is piaci módon működik, igazán kurrens termékké vált. A szakmai szövetségek nem titkoltan pénzszerző konferenciái mellett egyre magasabb színvonalúak néhány erre szakosodott profi konferenciaszervező rendezvényei és mind több nagy médiavállalkozás is belépett már erre a piacra. Barna Tamás (BrandFestival) úgy vélekedett, hogy csak a verseny hozhat igazi előrelépést, s jól látható a fejlődés például a tíz évvel ezelőtti helyzethez képest. Korábban még nem volt nemzetközi tapasztalat, de ma már gyakori, hogy drága külföldi előadókat hívnak meg. Molnár Rita (Web2.0 Symposium) a gondok között említette, hogy nagyon sok 100-200 fős konferenciát szerveznek és ezek között gyakran átfedések tapasztalhatók. A legrosszabb az, amikor ezek még időben is egybeesnek. Volt, aki úgy látta, hogy csak két tavaszi és két őszi hónap alkalmas erre a célra, s Csermely Ákos (Media Hungary, Internet Hungary) is csak 6 hónapról beszélt: márciustól májusig és szeptembertől novemberig. Úgy vélekedett, hogy nagy gonddal kell kiválasztani az előadókat és nem szabad ugyanazt a prominens személyt több helyre is meghívni. Hozzátette, hogy szerinte nincs nagy különbség a hazai és a külföldi előadók között. Iglódi Csaba (Magyar Fogyasztó 2008) elmondta, van olyan előadó, akinek fizetnek és van, akinek nem, aki például a kapcsolati tőke miatt jön el. Persze a tudósok, a kutatók ebből élnek, nekik általában kell fizetni. Sőt olyan is akadt, akinek ígértek ugyan, de olyan jól érezte magát, hogy végül mégsem fogadta el az ígért összeget. Elhangzott az is, hogy nem feltétlenül baj, ha a konferencia szponzora is előadást tart, csak legyen érdemi mondanivalója. A kerekasztal résztvevői egyetértettek, hogy csak a hosszú távon gondolkodó szervezők lehetnek sikeresek és többen hangoztatták az együttműködés, a közös rendezvények fontosságát. Nagy Bálint végül felhívta a figyelmet arra, hogy a konferenciaszervező piac is óriási változás előtt áll: hiszen a fogyasztás került itt is a célkeresztbe, s ez új kihívásokra ösztönöz. (Eventer tudósítás, 2008.06.18.)