HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
A ferihegyi sztrájk elvitte a Budapest-kampány árát...
2008.12.19.

A Magyar Turizmus (MT) vezérigazgatója a december 15-i sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a cég történetében először készült hároméves stratégia. Az abban meghatározott célok között szerepel a kül- és belföldi vendégek és vendégéjszakák számának szinten tartása 2009-ben, 2010-re és 2011-re pedig az a terv, hogy 3-4 százalékkal nőjön a kül- és belföldi vendégszám, és 1-2 százalékkal a vendégéjszakák száma. Róna Iván hozzátette, hogy a minőségi fejlesztéseken átment magányszálláshely-szegmensben sokkal nagyobb volumenű növekedést, külföldről 5-7, belföldről 10-12 százalékos emelkedést remélnek. Kiemelten reklámozzák külföldön továbbra is Budapestet és környékét, a Balatont, az egészségturizmust és a hivatásturizmust, belföldön pedig folytatódnak a tematikus évek: 2009-ben a kulturális turizmus, 2010-ben a fesztiválok kerülnek a marketingtevékenység fókuszába. A MT Zrt. a szeptemberben elkészített 2009-re szóló előzetes marketingtervét a pénzügyi világválság miatt már októberben szerényebbre hangolta, és elsősorban a belföldi piacra, valamint az ígéretesnek tűnő, szomszédos országok küldőpiacaira csoportosított át forrásokat. Áprilisban a válság további hatásainak tükrében újra átnézik, és ha szükséges, aktualizálják a tervet. 2009-ben a marketingkommunikáció központi témája a „Kulturális Turizmus Éve” lesz, a belföldi kampány szlogenje jövőre az „Itthon láss csodát!” A kampányév keretén belül az MT a szolgáltatókkal együttműködve országszerte, egész évre kínál szálláskedvezményeket 2=3, illetve 3=4 akciókkal, amelyekhez egész évben csatlakozhatnak a szálláshelyek. Jövőre minden eddiginél erőteljesebb módon igyekeznek a belföldi vidéki lakosságot kulturális eseményekkel a fővárosba csábítani, és megszólítják a jövő utazóinak számító, belföldön könnyen mobilizálható 18-25 év közötti korosztályt. (Forrás: Kreativ Online, 2008.12.17.)